نوشته شده توسط : vavmusic
کفپوش چوب ترمو

راهنمای انتخاب کفپوش چوب ترمو

تقریبا میتوان گفت نمیشود کسی را یافت که روی دکوراسیون منزل خود حساسیت نداشته باشد.
شایدد برایتان عجیب باشد که بدانید کفپوش ها نقش مهم و حیاتی را در ددکوراسیون ایفا میکنند.
ددر مقالات قبلی با مزایای کفپوش چوب ترمو نسبت به کفپوش های دیگر آشنا شدید.
در این مقاله قصد داریم به شما نکاتی را آموزش دهیم که هنگام انتخاب کفپوش چوب ترمو بسیار سودمند هستند.

ابتدایی ترین امر در هنگام انتخاب کفپوش چوب ترمو این است که بدانیم چه میخواهیم.
بنابراین باید به نکات زیای از جمله سبک زندگی و بودجه و رفت و آمد ها و نکات ددیگر توجه کنیم.

سبک زندگی در انتخاب کفپوش چوب ترمو :

به عنوان مثال فرض کنید شما خانوادده ای پر جمعیت هستید که رفت آمد زیادی در منزل دارید.
یا کوددکی خردسال دارید که مدادم در حال دویدن به این سو و آن سو است.
یا حیوان خانگی بازیگوشی دارید که اکثر اوقات در حال بازی کردن است.
ددر ایم شرایط انتخاب فرش امری کاملا اشتباه است.
بنابراین به سمت کفپوش میرویم.
میتوانید از کفپوش های سرامیکی یا چوبی استفاده کنید.
اما حسنی که کفپوش چوبی به سرامیکی دارد حس خوب آن و تنوع در طرح و رنگ است.
خب میدانیم که کفپوش چوب ترمو در معرض آسیب کمتر و امکان رشدد حشرات در آن وجود ندارد.

اما اگر خانه ای کم رفت و آمد دارید و به زیبایی کفپوش و به روز بوددن آن جندان اهمیت نمیدهید میتوانید از فرش یا موکت برای آن بهره ببرید.

محل زندگی در انتخاب کفپوش

اگر شما رد منطقه ای کوهستانی که مواقع زیادی از سال را با بارش برف و باران مواجه هستید زندگی میکنید کفپوش های مقاوم تر مانند سنگ و کاشی نیاز دارید.
البته در مناطقی مانند حمام و … باید کفپوش هایی را انتخاب کنید که لغزنده نباشند.
همچنین کفپوش های اتاق خواب کودکان باید طوری باشد که کودک بتواند با پای برهنه روی آن راه برود.
کفپوش چوب ترمو یک انتخاب مناسب برای محل زندگی شماست که میتوانید با کمک گرفتن از مشاور از آن در مناطق مختلف محل زندگی خود بهره ببرید.

بودجه در انتخاب کفپوش

قبل از انتخاب کفپوش باید از هزینه آن در هر متر مربع آگاه باشید.
به عنوان مثال هنگام انتخاب کفپوش چوبی این را در نظر بگیرید که کفپوش چوب ترمو مقاوم تر از کفپوش های دیگر است بنابر این دوام بیشتری دارد و در حالت کلی اقتصادی تر است.

آیا شما دوست دارید که کفپوشی داشته باشید که با محیط زیست سازگار باشد؟
کفپوش هایی نظیر کاشی های بازیافت شیشه ای، چوب بامبو، کفپوش چوب ترمو و … گزینه های مناسبی برای شما هستند.
هر یک از این کفپوش ها خاصیت منحصر به فردی دارد مثلا کفپوش جوب ترمو دارای عایق برای جذب صدا است که در زندگی آپارتمانی حسن بزرگی به شمار میرود.

.



:: بازدید از این مطلب : 236
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 26 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که ادعایی در ماشین بازی اجاره خودرو دارند حتما به گیربکش ددستی علاقه دارید. اما نمیتوان از کنار گیربکس های اتوماتیک خوبی که در بازار وجود اددرند نیز نمیتوان به سادگی عبور کرد. در زیر به برخی ماشین هایی که همچنان فقط با گیربکس دستی ارائه میشود اشاره خواهیم کرد. گیربکس‌های دستی باب میل همه نیستند اما یکی از فاکتورهای هیجان‌انگیز شدن برخی خودروها محسوب می‌شوند. ما می‌دانیم که گیربکس‌های اتوماتیک سریع‌تر بوده و مصرف سوخت کمتری دارند اما هنوز هم گیربکس‌های دستی بهترین راه برای درگیر شدن در امر رانندگی می‌باشند. مهم نیست که گیربکس‌های اتوماتیک چقدر خوب‌اند زیرا تعویض دنده توسط دست هنوز هم حس خاصی بوده و با خود هیجان زیادی دارد.

اجاره ماشین

اما تعداد خودروهایی که با گیربکس دستی عرضه می‌شوند روز به روز کمتر می‌شود. در زمانی نه چندان دور گلف R و فیات 500 آبارث تنها به‌صورت دستی عرضه می‌شدند اما الآن این‌طور نیست و هر دو با گیربکس‌های اتوماتیک هم در دسترس هستند. در سال 2015 که خودروهای فقط مجهز به گیربکس دستی را شمردیم به 10 نمونه رسیدیم اما هم‌اکنون این لیست به 7 خودرو کاهش یافته است. در ادامه شما را با 7 خودروی باقی‌مانده‌ای که فقط با گیربکس دستی عرضه می‌شوند آشنا می‌کنیم.

رنت ماشین هیوندای ولوستر N

چه کسی انتظار داشت که هیوندای یکی از خودروسازانی باشد که در این لیست حضور دارد؟! با ارائه‌ی هاچبک داغ ولوستر N دستی، کره‌ای‌ها تلاش داشته‌اند ثابت کنند درباره‌ی پرفورمنس کاملاً جدی هستند. بررسی‌های ابتدایی این خودرو بازخوردهای کاملاً مثبتی داشته و شاهد خودرویی تیز، درگیر کننده و جذاب هستیم. هیوندای با این خودرو به جنگ لپ تایم‌ها نرفته و هیجان رانندگی و لذت سنتی از مهم‌ترین فاکتورهای آن بوده‌اند. هیوندای می‌داند که گیربکس دستی بهترین راه برای رسیدن به این لذت‌هاست. ولوستر N از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو با قدرت 275 اسب بخار استفاده می‌کند. گیربکس 6 سرعته دستی هم این نیرو را به چرخ‌های جلو می‌فرستد.

هوندا سیویک تایپ R

سیویک تایپ R سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلوی پیست مشهور نوربرگ رینگ است. درباره‌ی ظاهر این خودرو هرچه می‌خواهید بگویید اما عملکرد آن به حدی خوب است که معمولاً فراموش می‌کنید پشت فرمان خودرویی دیفرانسیل جلو نشسته‌اید. تایپ R تنها با گیربکس 6 سرعته دستی عرضه شده و سواری هیجان‌انگیز و جذابی دارد. این خودرو از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو با خروجی 306 اسب بخار سود می‌برد.

هوندا سیویک Si

گزینه‌ای که در دسترس تر از تایپ R است Si نام داشته و با فرم‌های بدنه‌ی سدان و کوپه عرضه می‌شود. گیربکس 6 سرعته دستی این خودرو قدرت 205 اسب بخاری را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. سیویک Si دارای پیشرانه‌ی 1.5 لیتری توربو می‌باشد. دینامیک رانندگی مناسب و عملکرد نرم باعث شده Si به گزینه‌ای محبوب بین طرفداران تبدیل شود.

سوبارو WRX STI

WRX STI پادشاه خودروهای پرفورمنس سوبارو در مقطع کنونی بوده و کاملاً باب میل رانندگان است زیرا فوق‌العاده دقیق و ارتباطی می‌باشد. ما واقعاً از احساس مکانیکی این خودرو لذت می‌بریم. اگرچه پدال کلاچ سوبارو نیاز به عادت کردن دارد اما زمانی که چگونگی تعویض دنده‌ی عالی را یاد گرفتید از سواری آن لذت خواهید برد. WRX نیز قبلاً فقط به‌صورت دستی عرضه می‌شد اما هم‌اکنون با گیربکس CVT هم در دسترس است. WRX STI از پیشرانه 4 سیلندر 2.5 لیتری توربو که قدرت 310 اسب بخاری دارد سود می‌برد. سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس 6 سرعته دستی به‌صورت استاندارد به چشم می‌خورند.

سوبارو BRZ tS

از زمان معرفی تاکنون، سوبارو BRZ به خاطر دینامیک رانندگی هیجان‌انگیز و جذاب محبوبیت فراوانی کسب کرده است. اگرچه BRZ سریع‌ترین خودروی بازار نیست اما پاسخگو و متوازن بوده و مدل سفارشی tS نیز چسبندگی بیشتر و پرفورمنس بهتری دارد. این خودرو نه تنها فقط با گیربکس 6 سرعته دستی عرضه می‌شود بلکه از برخی ویژگی‌ها همچون کنترل پایداری خاص، بال بزرگ و لاستیک‌های چسبنده‌تر برخوردار است. پیشرانه‌ی BRZ tS همچنان نسخه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری با قدرت 205 اسب بخار است.

فورد موستانگ شلبی GT350

با پیشرانه‌ای 8 سیلندر و لیست بلندبالای تجهیزات پرفورمنس، GT350 برتری محسوسی به نسخه‌های استاندارد موستانگ داشته و یکی از محبوب‌ترین خودروها به خاطر عملکرد بسیار برجسته در پیست می‌باشد. این هیولا از پیشرانه 8 سیلندر 5.2 لیتری 526 اسب بخاری سود برده و یک گیربکس 6 سرعته دستی این نیروی عظیم را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند.

فورد موستانگ بولیت

بولیت خودرویی تولید محدود است که بر پایه موستانگ GT ساخته شده و تنها با گیربکس 6 سرعته دستی در دسترس می‌باشد. قدرت بولیت نیز نسبت به موستانگ GT استاندارد افزایش یافته است. بولیت از همان پیشرانه 8 سیلندر 5 لیتری GT استفاده می‌کند اما خروجی آن به 480 اسب بخار افزایش یافته است.

اجاره ماشین تشریفات

[vc_row][vc_column][us_portfolio orderby="rand" items="6" ratio="2x3" categories="" style="style_15" filter=""][/vc_column][/vc_row]



:: بازدید از این مطلب : 377
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 18 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

دوره پس از افول ٬احیای دوباره ساز بربط

در این دوره محدودیت های موسیقی کمتر شده و کم کم راه جدید خود را آغاز می کند، تا جایی که در سال ۱۳۰۲ ه.ش. کلنل علینقی وزیری هنرستان موسیقی را با نام مدرسه عالی موسیقی بنیان گذارد.
روح الله خالقی که به عنوان اولین معلم تئوری و هارمونی در مدرسه ملی موسیقی تدریس می کرد در سال ۱۳۲۴ ه.ش.
انجمن موسیقی ملی را با هدف گسترش موسیقی ایرانی بنا نهاد.
استاد خالقی برای تدریس ساز بربط و قانون که در آن زمان استادی در ایران نداشتند،
از نوازندگان و استادان عرب دعوت به عمل آورد .
ولی عدم آشنایی این اساتید با ردیف و دستگاه های موسیقی ایرانی باعث شده بود که این ساز به عنوان ساز تخصصی در مدرسه موسیقی تدریس نشود.

در پی این اقدامات، استاد خالقی تصمیم گرفت دو نفر از استادان تار و ویلن مدرسه موسیقی را به نام های اکبر محسنی و مهدی مفتاح به عراق فرستاده تا علاوه بر تهیه ساز، شیوه نوازندگی این ساز را بهتر آموزش ببینند.
اما این کار نیز نافرجام ماند زیرا آقای محسنی با همان روش و شیوه نوازندگی تار، عود می نواخت و آقای مفتاح ساز قانون را انتخاب کردند
و شیوه های نواختن این ساز فراموش شده را با خود به ایران آوردند.

آموزشگاه موسیقی

کم کم عقیده ها برآن شد که با ساز عود نمی توان موسیقی سنتی ایران را به طور شایسته و قابل قبول نواخت و آن را از سازهای سنتی دور می دانستند.

در همین دوران است که استاد منصور نریمان تصمیم به یادگیری نواختن ساز بربت می گیرند و احاطه کامل ایشان به ساز تار و موسیقی دستگاهی ایران باعث می شود با پشتکار بسیار بتوانند بر نواختن ساز بربت تسلط کافی پیدا کنند.
استاد نریمان به صورت مکاتبه ای با استاد خالقی که در آن زمان ریاست مدرسه عالی موسیقی را بر عهده داشته، در تماس بودند و درس های بسیاری در زمینه تئوری موسیقی از آن استاد گرانمایه گرفتند.
در حال حاضر تمام کسانی که در ایران به طور تخصصی ساز بربط می نوازند، یا به طور مستقیم شاگرد استاد نریمان بوده اند
و یا غیر مستقیم از شاگردان ایشان، کتاب های تالیف شده و یا از طریق گوش دادن به ساز استاد نواختن بربت را فرا گرفته اند
و به این ترتیب می توان استاد منصور نریمان را “پدر عود ایران” نامید.

در عصر حاضر با رونق گرفتن آموزش ساز عود به نظر می آید که ساز بربت در ایران جان دوباره ای گرفته است
و روز به روز بر تعداد نوازندگان و علاقه مندان این ساز اصیل ایرانی افزوده می شود.



:: بازدید از این مطلب : 213
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

همانطور که ر مقاله قبل خواندیم ترموود چوبی است که با فرمولاسیون خاصی حرارت دیده است.
اما این حرارت دیدن چه لزومی دارد؟
به طور کلی تفاوت چوب ترمو در این است که حرارت باعث بالا بردن دوام و ثبات هندسی آن شده است.
همچنین جوب ترمو یک عایق حرارتی بسیار خوب است و به همین علت مقاوت بیشتری در مقابل آتش گرفتن دارد.
علاوه بر تمام ویژگی های کاربری کفته شده این نوع چوب به علت زیبایی و جلوه خاص آن گزینه مناسبی برای استفاده در طراحی محسوب میشود.

در فرآیند عایق سازی چوب ترمو از هیچ گونه مواد شیمیایی استفاده نشده و این کار صرفا از طریق حرارت و بخار انجام میشود.
میتوان گفت که این کار در چوب همان خواصی را ایجاد میکند که چوب درخت های محکم و مقاوم استرالیایی دارد.
ضمن اینکه چوب ترمو یک چوب کاملا سازگار با محیط است.
برای نمونه از برخی از این مزیت های چوب ترمو میتوان به کاهش پتانسیل آن در برابر ترک خوردگی و پیچ و تاب خوردن نام برد.
همین مزیت ها استفاده از ترموود در طراحی داخلی و بنای ساختمان را کاری عاقلانه و اقتصادی کرده است.

همچنین ترمو وود برخلاف چوب‌های پرداخت شده شیمایی معمولا ظاهر نو و جدید خود را برای مدت ها حفظ می‌کنند.
در زیر به برخی مزیت های چوب ترمو اشاره خواهیم کرد.

ثبات هندسی ترموودد

در بالا اشاره کردیم که یکی از مزیت های چوب ترمو ثبات هندسی آن است.
اما این به چه معناست.
چوب ترمو دارای چگالی متریالی که ۱۰٪ از چگالی چوب های سخت کاج های شمالی است میباشد.
این ویژگی به ترموود سختی مشابه چوب سازج میدهد که از چوب های پرداخت شه بسیار بالاتر است.

به یاد داشته باشید که ترموود دارای بوی متمایز و خاصی است که این تفاوت به خاطر تغییرات انجام شده در طی عملیات گرما دادن است.
اما نگران نباشید زیرا چوب ترمو کاملا سازگار با محیط است و هیچ عنصر مضری از این چوب‌ها در هوا منتشر نمی شود.
میزان ترکیبات آلی فرار در ترموود بسیار کمتر از چوب های پرداخت نشده است چرا که بسیاری از ترپن های آن ضمن حرارت دیدن تبخیر شده است.

مقاومت ترموودد

چوب ترمو نسبت به چوب های پرداخت نشده در برابر آب و پوسیدگی مقاوم تر است.
ترموود مقاوم بالایی در برابر چیزهایی مثل قارچ و رطوبت دارد.
اما شای بتوان گفت تنها ایرا آن این است که در برابر رشد بیولوژیکی جبلک‌ها روی سطح خود مقاوم نیست.

اگرچه رشد جلبک‌ها هیچ آسیب ساختاری به آن وارد نمی‌کند اما ظاهر صیقلی و درخشان ترموود را خراب کرده و از این رو مشکلاتی از جهت زیبایی شناختی پدید می‌آورند.
هرچند میتوان به سادگی با صیفل دادن از مشکل رشد جلبک‌ها روی سطوح چوب جلوگیری کنید.

مقاومت در برابر رطوبت

چوب ترمو برای شرایط آب و هوایی شرجی و مرطوب گزینه بسیار مناسبی است چرا که مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارد.
به علاوه این چوب در برابر نواسانات درجه حرارات و رطوبت فصلی نیز بسیار مقاوم است.
این به خاطر آن است که تغییرات صورت گرفته در حین عملیات گرمادهی از قدرت آن در جذب یا از دست دادن رطوبت کاسته است.

میزان گنجایش رطوبت این چوب در طی این فرآیند تا حدود ۵۰% کاهش پیدا می‌کند که همین عامل ثبات هندسی آن را افزایش می‌دهد.
همچنین ترموود مقاوت بیشتری در مقابل پیچ و تاب خوردن و باد کردن نیز دارد.

دوام ترموود

دوام بالای چوب ترمو آن را هم برای استفاده در فضای داخل و هم بیرون منزل ایده آل کرده است.
ترموود مقاومت بالایی در برابر پوسیدگی توسط قارچ ها دارد.
البته برای دریافت بهترین نتایج، بهتر است ترموود در بالاتر از سطح مرطوب زمین نصب شود.

چوب ترمو همچنین دارای رسانایی حرارتی کاهش یافته ۲۰ تا ۲۵% نسبت به چوب های نرم معمولی می‌باشد.
در مقایسه با چوب های پرداخت نشده، ترموود سطح PH اندکی کمتر دارد.
ترمو وود دارای استحکام بیشتری نسبت به چوب های پرداخت نشده یا چوب های پرداخت شده با مواد شیمایی دارد
چرا که گره‌های بیشتری در ساختار چوب های اصلاح شده با حرارت وجود دارد.

ایمنی ترموود

فرآیند حرارت دهی استحکام چوب را بالا برده و آن را به متریالی ایمن و محکم برای ساخت و ساز تبدیل می‌کند.
بنابراین از لحاظ ایمنی، ترموود انتخاب خوبی است.
البته در نظر داشته باشید که ویژگی خمش تخته مانند چوب ترمو بسیار شبیه استحکام الوارهای سازه‌ای در نظر گرفته می‌شود.

نگهداری آسان ترموود

ترموود در مقایسه با چوب های پرداخت شده نگهداری نسبتا آسان تری دارد.
هیچ نشت رزین یا ماده ای دیگر از سطح چوب بیرون نمی‌زند چرا که گرما رزین موجود در چوب را به طور کل حذف کرده است.
این ویژگی همراه با استحکام هندسی بهبود یافته به نگهداری آسان تر از چوب ترمو منجر می‌گردد.

نمای زیبای چوب ترمو

ترموود علاوه بر داشتن کیفیت خوب، دارای ظاهر زیبا نیز هست.
رنگ پایدار چوبی آن شبیه چوب های با کیفیت و سخت است.

رنگ چوب ترمو بستگی به درجه حرارت گرمای آماده سازی آن دارد که این دما همواره در طول تولید تحت نظارت است.
هنگامی که چوب ترمو در معرض اشعه های UV قرار بگیرد رنگ خود را می‌بازد و به خاکستری نقره ای متمایل می‌گردد .
مگر این که سطح آن را با محافظ رنگدانه بپوشانید.
خوشبختانه، ظاهر زیبا و پرطراوت چوب های ترموود ماندگار است چرا که آن ها می‌توانند ظاهر نو و تازه خود را بعد از سالیان متمادی حفظ می‌کنند.

از چوب ترمو برای ساخت چه چیزهایی می توان استفاده کرد؟

ترموود یک متریال فوق العاده با دوام و کارآمد است که می توانید در ساخت چیزهای مختلفی از آن استفاده کنید.
این ها می توانند به عنوان روکش های فضاهای داخلی و نیز خارجی استفاده شوند.
با این حال چوب ترمو بیشتر برای مصالح کف و سونا استفاده می‌شود.



:: بازدید از این مطلب : 241
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

برای سال ۲۰۱۹، کراس اوور سایز متوسط هیوندای با دو ردیف صندلی از سانتافه اسپرت به سانتافه تغییر نام خواهد داد.
همچنین مدل سه ردیفه این خودرو نیز که پیش از این در بازار ایالات متحده به سانتافه و در برخی بازارها به سانتافه گرند شهرت داشت،
از این به بعد سانتافه XL نامیده می‌شود؛ قبول داریم رنت ماشین که کمی گیج‌کننده است اما منطقی به نظر می‌رسد.

سانتافه کوچکتر مورد بازطراحی واقع شده و مدل بزرگتر نیز سال آینده وارد بازار خواهد شد.
سانتافه دو ردیفه به دو نوع پیشرانه مجهز خواهد شد؛
اولی یک موتور ۴ سیلندر خطی تنفس طبیعی به حجم ۲.۴ لیتر بوده و دومی از نوع ۲ لیتری توربوشارژ است.
البته احتمالاً یک پیشرانه ۲.۲ لیتری توربو دیزل نیز به این مهمانی دعوت خواهد شد.

مزایا: سواری ساکت و دلنشین، تجهیزات و آپشن‌های فراوان، کابین جادار

معایب: مصرف سوخت در حد متوسط، کابین نه چندان لوکس، عدم ارائه پیشرانه توربو برای مدل‌های پایه

ابعاد مدل دوردیفه به واسطه درب کاپوت بزرگتر، شیشه جلوی عمودی‌تر و اندازه دماغه تغییر یافته، نسبت به قبل بیشتر به یک شاسی بلند واقعی شباهت دارد.
در نمای روبرو با چراغ‌هایی طرف هستیم که چپ چپ به دیگران خیره شده‌اند و یک جلو پنجره که انگار طرح آن از روی شانه تخم‌مرغ الگو برداری شده است،
در آن مشاهده می‌شود. از نظر ابعادی فاصله محوری سانتافه جدید در حدود ۲.۶ اینچ و طول کلی آن به میزان ۲.۸ اینچ افزایش یافته است.

اجاره خودرو

با این ابعاد سانتافه در کنار مدل هایی همچون سوبارو اوتبک و فورد اج جای می‌گیرد.

در داخل کابین سانتافه جای کافی برای ۵ نفر وجود دارد، صندلی های عقب نیز قابل خواباندن هستند که این امر جای بیشتری را برای وسایل فراهم می‌نماید.
دهانه بزرگ درب صندوق عقب نیز دسترسی به این بخش را آسانتر نموده است.
در ردیف جلو فضای زیادی برای آرنج و بازوها وجود دارد و همه چیز به خوبی کنار هم قرار گرفته است؛
ستون‌های A نسبتا نازک‌تر به همراه آینه‌های جانبی تعبیه شده بر روی درب‌ها نیز میزان دید را گسترش می‌دهند.

همچنین مجموعه‌ای از دکمه‌ها و کلیدها و یک صفحه نمایشگر لمسی در قسمت میانی داشبورد تعبیه شده که کار با آنها ساده و آسان به نظر می‌رسد.
یک صفحه نمایشگر ثانویه نیز در قسمت پنل کیلومتر شمار حضور دارد.
به طور کلی اگر چه در داخل کابین سانتافه ۲۰۱۹ با یک فضای کاربردی روبرو هستیم،
اما کیفیت متریال و نوع طراحی چیزی نیست که لرزه بر تن محصولات مشابه آئودی بیاندازد.

پیشرانه استاندارد مورد استفاده در هیوندای سانتافه ۲۰۱۹، موتور ۲.۴ لیتری به قدرت ۱۸۵ اسب بخار و گشتاور 241 نیوتن متر است.
این خودرو به صورت دیفرانسیل جلو بوده و سفارش سامانه چهار چرخ محرک در حدود ۱۷۰۰ دلار بیشتر هزینه دارد.
پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ نیز ۱۶۰۰ دلار بیشتر هزینه می‌طلبد. قدرت این موتور معادل ۲۳۵ اسب بخار بوده و گشتاور حاصل از آن نیز معادل 352 نیوتن متر است.
هر دو پیشرانه با گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک (به جای نمونه شش سرعته) همراه خواهند بود.

اجاره ماشین تشریفات

ما در اینجا با سانتافه ۲ لیتری توربوشارژ در جاده‌های مرتفع رانندگی کردیم.
قدرت توربو به دلیل ارتفاع جاده از سطح دریا دچار نقصان شده بود و شتاب اولیه سانتافه نسبتا سست و بی‌حال به نظر می‌رسد.
در حین حرکت اوضاع بهتر شد و جعبه دنده به موقع و به نرمی وظیفه خود را انجام می‌داد.
کابین سانتافه بسیار ساکت بود و استواری خوبی از خود بر روی جاده‌های ناهموار نشان می‌داد.

یکی دیگر از نکات مهم در خرید کراس اوورها، لیست تجهیزات آنهاست.
سانتافه به تجهیزاتی نظیر هشدار برخورد از جلو، تشخیص عابر پیاده، ترمز خودکار اضطراری، سامانه کمکی حرکت بین خطوط، هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک پشت سر، کروز کنترل تطبیق‌پذیر با قابلیت توقف حرکت و نور بالای خودکار به صورت استاندارد مجهز شده است.

به طور کلی سانتافه ۲۰۱۹ یک کراس اوور با تجهیزات فراوان و کابین جادار است
که اگرچه چندان لوکس و درجه یک نیست اما به هر حال کاربردی و منطقی خواهد بود.
بهای نسخه پایه هیوندای سانتافه ۲۰۱۹ دوردیفه برابر 31,830 دلار است.

اجاره ماشین تشریفات



:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

پیش پا افتاده ترین بخش یک اجاره خودرو چیست؟
نامزدهای زیادی برای این سؤال وجود دارند و کلید استارت خودرو می‌تواند یکی از آن‌ها باشد.
فرقی نمی‌کند که کلید استارت یک‌تکه فلز باشد یا یک ریموت الکترونیکی کوچک با سیگنال بی‌سیم .
زیرا اکثر اوقات این کلیدها به اندازه‌ی یک ماشین لباسشویی خراب عادی و بی‌شیله‌پیله هستند؛
اما زمانی که کلیدی فوق‌العاده را مشاهده کنیم اوضاع کاملاً متفاوت خواهد بود.

کلیدهای رنت ماشین در اکثر اوقات تنها برای کار خود ساخته شده‌اند اما برخی از آن‌ها فوق‌العاده جذاب جلوه می‌کنند.
خب اگر بخواهیم کمی شاعرانه درباره کلیدها صحبت کنیم باید بگوییم آن‌ها دستگاه ساده‌ای هستند که خودرو را از خواب ناز بیدار کرده
و همچنین بخشی از خودروها هستند که با راننده‌ها همراه می‌شوند.

ما درباره کلیدهای جذاب خودرویی صحبت می‌کنیم
و اگرچه اکثر کلیدها خسته کننده و عادی هستند اما برخی نمونه‌ها به حدی جذاب هستند که می‌توان آن‌ها را وارد کلکسیون‌ها کرد.
برخی از آن‌ها در مؤسسات تیونینگ طراحی شده‌اند .
درحالی‌که برخی نیز مستقیماً از کارخانه به دست مالک می‌رسند و دارای جدیدترین تکنولوژی‌ها هستند.
در ادامه برخی از این کلیدها را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم.

کلید تسلا مدل S

هر خودروی جدیدی با یک ریموت تحویل مالک داده می‌شود
اما کلید خودرویی شکل تسلا مدل S یکی از جذاب‌ترین نمونه‌ها است.
چرا نباید این کلید را دوست داشت؟
وقتی که کاربردی بوده و می‌تواند همانند یک اثر هنری در روی میز خانه جلوه کند پس باید آن را دوست داشت و از دیدنش لذت برد.

کلید آکورا/هوندا NSX

آکورا NSX های دهه‌ی 90 میلادی دارای کلیدی تیتانیومی بودند که قیمت فوق‌العاده بالایی هم داشتند.
این کلید با روش‌های عادی بریده نمی‌شد زیرا خب تیتانیومی بود؛
اما در حقیقت این کلید از تیتانیوم ساخته نشده بلکه آلیاژی نیکل-مسی با نام مونل بود که در NSX 1996 عرضه می‌شد.
شاید برخی افراد بگویند این یک کلید کاملاً ساده است که خودرو را استارت می‌زند؛
اما خب جنس آن باعث شده در آمازون با قیمت‌های قابل‌توجهی خریدوفروش شود.

کلید پورشه 911 فورماورکس

با توجه به قطعات افترمارکتی متنوعی که برای اجاره ماشین پورشه 911 عرضه شده‌اند،
بنابراین وجود کلیدهای سفارشی و شیک برای این خودرو خیلی تعجب‌برانگیز نیست.
البته این کلیدی که مشاهده می‌کنید کار شرکت فورماورکس بوده و از جنس فولاد ضدزنگ 303 می‌باشد.
6 حفره‌ی موجود روی آن نیز به پیشرانه‌ی 6 سیلندر تخت پورشه اشاره دارند.
نسخه‌ی عادی کلید قیمت 250 دلاری داشته درحالی‌که برخی مدل‌های زرق‌وبرق دار 300 دلار قیمت دارند.

کلید ب ام و

ریموت ها و کلیدهای ب ام و همیشه جذاب بوده‌اند .
اما کلیدهای فعلی علاوه بر کاربردهای عادی دارای صفحه‌نمایش لمسی کوچکی نیز هستند که فوق‌العاده به نظر می‌رسد.
این کلیدها قطعاً برای کلکسیونرها جذاب بوده و ظاهر آن‌ها نیز لذت‌بخش به نظر می‌رسد.

کلید نیسان 300ZX

این خودرو تقریباً همان زمانی وارد میدان شد که کوپه‌های اسپورت ژاپنی همچون مزدا RX-7 و تویوتا سوپرا در خیابان‌ها فرمانروایی می‌کردند .
اما نیسان جذاب‌ترین کلید بین این خودروها را داشت.
کلید 300ZX از تیتانیوم ساخته شده و دارای ظاهری آینده‌نگرانه بوده که با برنامه‌های بازاریابی نیسان کاملاً همخوانی داشت.
این کلید مناسب خودرویی بود که در اوایل دهه 90 با آپشن هایی همچون پیشرانه‌های توئین توربو و فرمان پذیری 4 چرخ عرضه می‌شد.

کلید کارت هوشمند مرسدس بنز

مرسدس بنز پیشروی عرضه‌ی سیستم کیلس هندزفری در اواخر دهه 90 میلادی بوده
و هم‌اکنون نیز این یک آپشن عادی در بسیاری از خودروها محسوب می‌شود؛
اما باید اذعان کرد کلید کارت‌های هوشمند اولیه خیلی جذاب نبودند اما قطعاً بخشی از تاریخ خودرو را تشکیل می‌دهند.
این کلیدها کمی هم ضخیم بوده و در میان مشتریان کنونی خیلی طرفدار ندارند .
بنابراین شما می‌توانید یکی از آن‌ها را با قیمتی مناسب در اینترنت پیدا کنید.

کلید فراری

ما نمی‌توانیم لیست کلیدهای خودرویی جذاب را بدون ذکر موردی از فراری تکمیل کنیم.
همه نوع کلید افترمارکتی برای محصولات فراری در بازار وجود دارد و اکثر آن‌ها نیز جذاب به نظر می‌رسند.
این کلید مربوط به اوایل قرن 21 ساده ولی بسیار دل‌نشین می‌باشد.
باید اذعان کرد قیمت کلید یاد شده کمی گران بوده و برابر با 2500 دلار است اما هنوز هم قیمت نازلی برای مالک یک فراری محسوب می‌شود.

کلید روتاری مزدا

مزدا RX-7 با کلید ساده و خسته کننده‌ای عرضه می‌شد که هیچ تناسبی با عملکرد خودرو نداشت .
اما این نمونه‌ی افترمارکتی از نظر زیبایی‌شناسی کاملاً جذاب بوده
و اگر نیازمند دانستن تفاوت کار پیشرانه‌های عادی با نمونه‌های وانکل هستید کافی است به روتور کوچک انتهای کلید نگاه کنید تا یک مثال واضح را ببینید!

کلید پلاتینیومی کونیگ زگ

البته که این لیست بدون معرفی گران‌ترین کلید استارت دنیا کامل نیست.
کلید سپر مانند استاندارد کونیگ زگ به خودی خود جذابیت زیادی دارد اما این نمونه‌ی سفارشی ساخته شده از الماس و پلاتینیوم فوق‌العاده جذاب و خاص است.
کلید یاد شده چند سال پیش برای مالک یک کونیگ زگ آگرا ساخته شده
و گفته می‌شود ارزش حدود 250 هزار دلاری (قیمت یک فراری 488 جدید) دارد.



:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

درست زمانی که فکر می‌کنیم کلاس شاسی بلندهای کوپه دیگر از این شلوغ‌تر نمی‌شود
محصول جدید پژو تصمیم می‌گیرد تا وارد این بازی شود!
حداقل خبر جدیدی که در این باره منتشر شده چنین ادعایی دارد.
بنا به گزارش اتو اکسپرس، این خودروساز فرانسوی می‌خواهد سبد محصولات خود را با تولید جانشینی برای ۴۰۰۸ پربارتر نماید
و این کار را تا پایان دهه میلادی جاری انجام خواهد داد.

درحالی‌که پژو هنوز چیزی را تأیید نکرده
اما مدیرعامل این شرکت گفته که احتمال ورود یک شاسی‌بلند دیگر به بازار اجاره خودرو بدون راننده در دو سال آینده وجود دارد.
او می‌گوید: “به یاد دارید که دو سال پیش می‌گفتیم ۵ شاسی‌بلند جدید را تا دو سال آینده عرضه خواهیم کرد؟
ما آن را انجام دادیم.
سه شاسی‌بلند در اروپا و دو نمونه در چین.
الآن زمان بازگشت به ذات خودمان بوده و پس از آن طیف شاسی بلندهای خود را گسترش خواهیم داد زیرا تقاضای زیادی وجود دارد.”

این محصول جدید پژو که دنباله‌روی موفقیت ۲۰۰۸، ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ خواهد بود
بر پایه پلتفرم مدل ۳۰۰۸ ساخته شده و شاخصه‌های طراحی مشابهی پیروی خواهد کرد.
البته در بخش تغییرات طراحی بزرگی وجود خواهد داشت
به گونه‌ای که میله چراغ روشنی باعث اتصال چراغ‌های عقب به یکدیگر خواهد شد و نمای جلو نیز دینامیک‌تر خواهد بود.

طبیعتاً این خودرو از پلتفرم EMP2 که در کراس لند X و گرندلند X بکار رفته استفاده خواهد کرد.
پیشرانه‌ها نیز با نسخه‌های بکار رفته در ۳۰۰۸ و ۵۰۰۸ مشترک خواهد بود
اما سیستم تعلیق آن برای ارائه تجربه رانندگی هیجان‌انگیزتر تنظیم خواهد شد.

موضوع جالب اینکه اتو اکسپرس ادعا می‌کند دو نوع قوای محرکه هیبریدی نیز در نظر گرفته خواهد شد.
هر دو نسخه دارای یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری توربو خواهند بود که به یک یا دو واحد الکتریکی متصل شده
و یکی دارای قدرت ۲۴۰ اسبی و دیگر دارای خروجی ۳۰۰ اسب بخاری خواهد بود.

محبوبیت اجاره خودرو پژو ۲۰۶

این هاچ‌بک جمع‌وجور و دوست‌داشتنی یکی از پرطرفدارترین خودروهای این کلاس است
که سال‌های در اروپا و دیگر بازارهای دنیا، خریداران زیادی را به خود جذب کرده است.

پژو ۲۰۶ که توسط کمپانی پژو تولید می‌شود،
اجاره خودرو پژو ۲۰۶ به علت کیفیت بالایی که دارد در ایران نیز مشتریان زیادی دارد.
این خودرو که همچنان در ۲ تیپ پژو ۲۰۶ تیپ ۲ و تیپ ۵ به فروش‌ می‌رساند در محدوده‌ی خوبی قرار دارد.

یکی دیگر از دلایل رونق خرید و فروش پژو ۲۰۶، پتانسیل‌های آن به عنوان یک خودروی جوان‌پسند،
امکان اضافه کردن آپشن‌های مختلف است که کمک می‌کند از جذابیت‌های ظاهری و فنی آن لذت ببرید.



:: بازدید از این مطلب : 204
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 مهر 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

بر اساس نوشته های هرودوت مورخ یونانی، مغان هخامنشی فاقد همراهی ساز با نای سرودهای مذهبی می خواندند و از این نظر، نه مثل سرود خوانان بابلی و آشوری بودند و نه تحت تاثیر اقوام سامی. موسیقی این سرودها صرفآ موسیقی آوازی بود و نه موسیقی سازی.
مشاهده می کنید که پرهیز از استفاده از ساز و آلات در موسیقی مذهبی از ادوار گذشته تاریخی وجود داشته و اثرات آن تا به امروز هم به چشم می خورد.

مسئولیت اجرای سرودهای مذهبی با موبدان خوش آواز بوده و به قول “استرابو” دانشمند یونانی این نغمه ها منحصر به مفاخر پهلوانی و مناجات با یزدان بوده است.
شایان ذکر است که امروزه بازمانده هایی از این آئین کهن هنوز هم در فرهنگ ایران دیده می شود.

هرودوت همچنین می نویسد:
“ایرانیان برای قربانی در راه خداوند و مقدسات خود، کشتارگاه و آتشکده ندارند و بر قبور مردگان شراب نمی پاشند.
در عوض یکی از پیشوایان مذهبی حاضر می شود و یکی از سرودهای مذهبی را می خواند.”

موسیقی رزمی

اما در دوران هخامنشی موسیقی نوع دیگری هم موجود بوده است.
یکی از انواع دیگر، موسیقی رزمی با جنگی بوده است.

گزنوفون دیگر مورخ یونانی در کتاب “سیروپیدیا” می نویسد:

“کورش کبیر به عادت دیرینه، در موقع حمله به ارتش آشور سرودی را آغاز کرد و سپاهیان او با صدای بلند آنرا خواندند و بعد از پایان سرود، آزادمردان با قدمهای مساوی و منظم به راه افتادند.
کورش در وقت حمله به دشمن سرود جنگی را آغاز کرد و سپاهیان با او هماهنگ شدند.”

“کورش برای حرکت سپاه دستور داد سربازان با شنیدن صدای شیپور قدم بردارند و حرکت کنند، زیرا صدای شیپور علامت حرکت است.”

این سروده ها برای بر انگیختن حس شجاعت و دلیری سربازان اجرا می شد و گزنوفون اضافه می کند که:

“کورش از کشته شدن سربازان طبری و طالشی مغموم شد و برای مرگ سربازان مازندرانی و طالشی سرودی خواند و این همان سرودی است که در ادوار بعد در مراسم موسوم به ‘مرگ سیاوش’ خوانده می شد.”

آموزشگاه موسیقی

این مراسم هنوز هم در بین بسیاری از طوایف ایرانی وجود دارد و بنام “سوگ سیاوشان” یا “سووشون” معروف است و بقایای این آئین قدیمی حتی در مراسم آئینی ایران بعد از اسلام نیز دیده می شود.

از دوران هخامنشی سازهایی باقیمانده است از آن جمله می تواند به کرنا، نی، شیپور، کوس (نوعی ساز ضربی)، درای و سنج اشاره کرد.

در سال ۱۳۳۶ هجری شمسی در کاوشهای تخت جمشید در حول و حوش آرامگاه اردشیر سوم هخامنشی، یک شیپور فلزی به طول ۱۲۰ سانتی متر به دست آمد که شبیه کرنای است.
قطر دهنه آن ۵۰ سانتیمتر و جزو سازهای جنگی محسوب می شود.

موسیقی مجلسی

اما نوع دیگری از موسیقی بنام مجلسی نیز در آن روزگار مرسوم بوده است.
موسیقی مجلسی یا همان بزمی از دیر باز در تمدن ایران وجود داشته است.
آوازهای فراغت، سرودهای شادی و سرور، در جلسات بزم بکار می رفت و سازهای ویژه و شیوه اجرای خاص خود را داشت.

گزنوفون و هرودوت هر دو از این نوع موسیقی نام برده اند و دیگر مورخ یونانی “آتنه” در این باره نوشته است که:

“در جشن مهرگان که در حضور شاهنشاه هخامنشی برگزار می شد، نوازندگان و خوانندگان با اجرای برنامه هایی در مجلس شرکت می کردند و خوانندگان و نوازندگان در آن جشن ها سهم اساسی داشتند.”

هرودوت از وجود تعداد زیادی موسیقیدان در عصر هخامنشی یاد می کند و می نویسد که آنها در دربار نیز زندگی می کردند و در روزهای جشن همچون مهرگان، سده، نوروز و … به دربار خوانده می شدند و شادی و سرور برپا می کردند.

گزنوفون نیز می نویسد:

“کورش برای کیاخسار تعدادی از موسیقیدان ها را برگزید … اسکندر مقدونی از خزانه کورش ۳۲۰ فقره اسب و آلات موسیقی را بدست آورد …”

و جالب اینجاست که در سفرنامه فیثاغورث نیز به مراسم تاجگذاری داریوش اشاره شده است:

“حدود ۳۶۰ دختر خنیاگر (نوازنده یا خواننده) به آوزاخوانی و نوازندگی می پرداختند.”



:: بازدید از این مطلب : 203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 2 مهر 1397 | نظرات ()