نوشته شده توسط : vavmusic

سبک Ambient تمرکز خود را روی tone و atmosphere می گذارد و به ساختار موسیقی سنتی و ریتم پای بند نیست.
سبک امبینت می تواند خیلی ساده و بصری باشد.
بر اساس یک نقل قول از یک فرد پیشرو در این سبک، Brian Eno، ” این سبک باید قادر به تطبیق سطوح مختلف گوش دادن باشد بدون اینکه روی یک سطح تمرکز داشته باشد.”
زادگاه این سبک انگلستان است و زمانی این سبک به وجود آمد که ادوات موسیقی مثل Synthesizer ها رواج پیدا کردند.

Robert Fripp و Brian Eno این سبک را در 1972 محبوب ساختند، در حالی که داشتند تکنیک Tape loop را امتحان می کردند.
The Orb و Aphex Twin محبوبیت خود را توسط این سبک بدست آوردند.
طول آهنگ های این سبک معمولاً طولانی بوده و حتی طول بعضی از آنها به 5/1 ساعت می رسد.

آموزشگاه موسیقی

این موسیقی در سال 1970 توسط آزمایش ها و امتحان هایی که بر روی Synthesizer ها انجام می شده، به وجود آمد و Brian Eno نقش اساسی در به وجود آمدن و محبوبیت این سبک دارد.
در واقع Background Music و Furniture Music قبل از این زمان ها وجود داشته اما موسیقی Ambient در دهه 1970 توسط ایده های جدید و ساز های جدید مثل Modular Synthesizer ساخته شد.

این سبک بر روی حس و جو سازی تمرکز دارد و این کار را توسط Synthesizer ها و Timbre انجام می دهد.
همچنین این سبک به علت محدود نبودن، از بسیاری از سبک های دیگر می تواند استفاده کند .

این سبک موفقیت زیادی نداشته زیرا مردم آن را خسته کننده می دانستند.
با این حال در دهه 1970 و 1980 و 1990 این سبک محبوبیت یافت.

در قرن 20 ام فردی به نام Erik Satie آلبومی به نام Furniture Music ساخت و آن را یک نوع موسیقی پس زمینه نامید که می توان آن را هنگام غذا خوردن پخش کرد تا اینکه بر روی آن تمرکز زیادی کرد.
همچنین Brian Eno می گوید که Ambient Music موسیقی است که شنونده می تواند خیلی روی آن تمرکز کند یا اینکه بی سادگی از آن چشم پوشی کند.

آموزشگاه موسیقی تهران

همچنین در کنار Brian Eno افراد دیگری مثل Erik Satie و John Cage شروع به ساخت Ambient music کردند. John Cage برای اولین بار عناصر مختلفی را وارد این سبک کرد و بعد از آن Eno هم دست به این کار زد و همانطور که خودش می گوید به دنبال یک قطعه گم شده در این موسیقی بوده.
وی با الهام گرفتن از آهنگ He Loved Him Madly از Miles Davis و Teo Macero این قطعه گم شده را پیدا کرد.
همچنین هنرمندانی مانند: Wendy Carlos, Mike Oldfield, Jean Michael Jarre, Vangelis, Mikhail Chekalin, Pink Floyd در رشد این سبک و استفاده از آن سهیم بودند.

در دهه 1990 هنرمندانی مانند The Orb, Aphex Twins, Seefeel, Irresistible Force باعث پیشرفت این سبک شده و سبک هایی مانند Ambient House, Ambient Techno, IDM را به وجود آوردند.

سبکی به نام Chill-Out هم در انگلستان به وجود آمد.
این سبک در اتاق های Chill-Out در Club ها پخش می شده و هدف آن آرام کردن ذهن کسانی بود که از اتاق رقص خارج شده بودند و نیاز به آرامش داشتند.

زیر مجموعه ها

Dark Ambient: این سبک از تلفیق آهنگ های Brian Eno و The Orb برای اولین بار به وجود آمد و مشخصه آن این است که بعضی صدا های تاریک و سیاه در آن استفاده می شود و نبود بعضی صدا های دیگر به آن جو تاریکی می دهند.

Ambient House: نام دیگر آن Acid House بوده و در دهه 1980 به وجود آمده که عناصر موسیقی Ambient را دارد.
استفاده از Synth Pads و Four-on-the-floor Beats و Vocal های خاص ambient از ویژگی های این سبک است و معمولاً در آن از دیاتونیک و atonality استفاده نمی شود.

Ambient Industrial: این سبک تلفیقی از ambient و industrial music است.
این سبک از ملودی های نا هنجار، وزوز، ناقوس، ریتم های کوبشی و صدا های نا هنجار استفاده می کند.

Space Music: این سبک تلفیقی از ambient و هر عنصر دیگری از تمام سبک ها می باشد.
این سبک به سما احساس پرواز کردن و فکر کردن عمیق را می دهد و از صدا های پیچیده استفاده می کند و معمولاً در آن صدای خواننده و ملودی و ریتم کمتر استفاده می شود.
استفاده آن بیشتر در فیلم ها و بعضی برنامه های رادیویی و برای آرامش انسان است.

آموزشگاه آواز پاپ

Ambient Dub: تلفیقی از ambient و dub است.
King Tubby به همراه هنرمندان جامایکایی در این سبک پیشرو بودند.
ویژگی این سبک تلفیقی از deep bass lines و صدا های هارمونیک و layering technique است.
هنرمندان موفق این سبک شامل Dreadzone, Higher Intelligence agency, The Orb, Loop Guru, Woob می باشند.

Psybient: کوتاه شده psychedelic ambient است و به نام های ambient goa, psydub, psychill هم شناخته می شود.
این سبک عناصر psychedelic trance, ambient, downtempo, dub, ethnic music, new age را دارد.

نسبت به psytrance تمپو آرام تری دارد ( معمولاً زیر 110 bpm ) ، معمولاً ریتم مشخص کمتری دارد و بیس آرام ریتمیک دارد.

Psybient ممکن است از صدا های الکترونیک، ساز های سنتی، تکنیک های صدای قدیمی و عناصر خواندن تخیلی استفاده کند.این سبک معمولاً در اتاق های chill-out و فستیوال های موسیقی ترنس پخش می شود.

Ambient Trance: همان psybient است منهای صداهای و عناصر و تکنیک های psychedelic .

مترجم: سروش ولایتی



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 31 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

اگر بخواهیم تعریف کلی از تسمه اجاره ماشین با راننده داشته باشیم میگوییم به تسمه ای که میل لنگ را به سوپاپ ها متصل میکند تسمه تایم میگویند.
وظیفه این تسمه این است که حرکت های میل لنگ را هماهنگ نگه دارد.
طرز کار این تسمه این گونه است که میل لنگ به وسیله تسمه تایم سوپاپ ها را میپرخاند.
البته محل قرارگیری میل سوپاپ در خودروهای مختلف متفاوت است اما در بیشتر آن ها این محل سر سیلندر خودرو میباشد.

جنس تسمه تایم از لاستیک است که البته در گذشته به جای آن از زنجیر خودرو استفاده میشد.
این زنجیر در خودرو باقی مامیاند تا اینکه آسیب جدی به موتور وارد کند و سپس جایگزین میشد.
اکنون از تسمه تایم استفاده میشود که باید در زمان مشخصی تعویض شود.
البته در برخی ماشین های سنگین هنوز هم از زنجیر استفاده میشود.

پارگی تسمه تایم و عواقب آن

پاره شدن تسمه تایم در برخی پیشرانه‌ها که منجر به برخورد پیستون با سوپاپ‌ها می‌شود،
با صدایی همراه است اما در برخی خودرو‌ها پاره شدن تسمه تایم فقط منجر به خاموشی موتور خودرو می‌شود.
وقتی تسمه تایم پاره می‌شود و یا از تایم خود بدون پاره شدن، خارج می‌شود، عملکرد صحیح و به موقع سوپاپ‌ها مختل شده
و در زمانی که باید سوخت و هوا وارد سیلندر شوند، این اتفاق به درستی نمی‌افتد
و یا باز شدن و بسته شدن سوپاپ‌ها به میزان کافی نخواهد بود که در نتیجه باز هم در کارکرد پیشرانه اثر منفی واضحی خواهد گذاشت.

پاره شدن تسمه تایم در موتور خودرو‌های گوناگون، اثر خرابی مختلفی دارد.
برای مثال در برخی ‌خودرو‌ها مثل دوو و موتور‌های قدیمی پراید که پیستون به سوپاپ‌ها نمی‌رسد،
پاره شدن تسمه تایم فقط منجر به خاموشی موتور خواهد شد و آسیب مکانیکی دیگری به قطعات سر سیلندر وارد نمی‌شود.
در برخی از پیشرانه‌ها پاره‌شدن یا رد کردن یکی دو دندانه از تایم، منجر به برخورد پیستون با سوپاپ‌ها شده
و بسته به شدت برخورد که به دور موتور خودرو بستگی دارد،
می‌تواند باعث کج شدن سوپاپ‌ها و یا حتی تعویض بسیاری از قطعات سر سیلندر و حتی خود سر سیلندر شود.

اجاره ماشین

از نشانه‌های به هم خوردن یا پاره شدن تسمه تایم در این است که موتور خودرو با استارت زدن، صدای همیشگی ناشی از وجود کمپرس و مکش درون سیلندر‌ها را ندارد
و به اصطلاح ول می‌چرخد.
البته بهتر است تا قبل از اقدام به استارت زدن، اول سلامت تسمه را بررسی کنیم.
چرا که در این زمان دو نظریه وجود دارد؛
عده‌ای استارت زدن را منجر به خرابی بیشتر قسمت و قطعات سر سیلندر می‌دانند
و عده دیگری نیز معتقدند که چون دور موتور خودرو در بدترین حالت بالای هزار دور در دقیقه است، اتفاق برخورد و خرابی‌های ناشی از آن در کسری از ثانیه رخ می‌دهند
و با استارت‌های دیگر، این قطعات که قبلا تحت نیروی برخورد پیستون قرار گرفته‌اند، آسیب دیده‌اند
و استارت‌های بعدی اثری در تخریب آنها نخواهد داشت که باز هم این اتفاق به دور موتور و شدت برخورد اولیه وابسته است.

نشانه های پارگی تسمه تایم

۱- دور موتور بد عمل می کند

اگر شما متوجه شدید وقتی دارید با اجاره ماشین بدون راننده رانندگی می کنید در حالیکه دور موتور به ۲ تا ۴ هزار دور رسیده،
موتورتان تنظیم نیست و درست کار نمی کند، باید تسمه تایم را چک کنید.
اگر شُل شده باشد، شروع به لغزش می کند و همین باعث می شود در حین شتاب گرفتن، دور موتور بالاتر برود.
همچنین این می تواند نشانه از بین رفتن دندانه ها نیز باشد.

۲- از بین رفتن دندانه های تسمه تایم

تسمه تایم های کارکرده تر در مدت زمان استفاده شان دچار فرسایش و خوردگی دندانه ها می شوند.
در حالی که معمولا پیشنهاد می شود تسمه تایم هر ۶۰ هزار کیلومتر تعویض شود،
برخی وسائل نقلیه فرق می کنند و این عدد می تواند تا ۱۱۰ هزار کیلومترهم برسد.
همیشه به دفترچه راهنمای خودروی خود برای پی بردن به این عدد مراجعه کنید.

۳- مشکلات استارت و حرکت

تسمه تایم یکی از قطعات کاملا دقیق طراحی شده ماشین شماست.
بنابراین همیشه باید در حال تنظیم باشد
تا بتواند به ازای هر یک بار چرخیدن میل بادامک، دقیقا دو بار میل لنگ را بچرخاند.
دریچه ها یا سوپاپ های ورود و خروج گاز با چرخش میل بادامک، باز و بسته می شوند.
این دریچه ها دقیقا متناسب با لحظه حرکت پیستون ها باز و بسته می شوند.
بنابراین اگر زمانبندی این چرخه به هم بخورد، بقیه کارها نیز از تنظیم خارج می شوند.
این امر می تواند منجر به مشکلاتی در استارت نیز بشود
چون زمانبندی غیردقیق تک تک قطعات می تواند باعث شود ماشین درست استارت نخورد.

۴- مشکلات اگزوز

اگر اگزوز شما نسبت به همیشه، دود بیش از حدی تولید می کند، می تواند مربوط به مشکل تسمه تایم باشد.
چون موتور باید تلاش بیشتری بکند تا قطعات خود را به حرکت وادارد و فشار بیشتری به آن وارد می شود.
همین باعث می شود دود بیشتری از اگزوز خارج شود.

حداکثر زمان استفاده از تسمه تایم سه سال می باشد

همگی ما به خوبی می دانیم که پيشگيري بهتر از درمان است .
هنگام تعويض تسمه تايم دقت داشته باشيد که کيلومتر کارکرد خودرو را ياد داشت کنيد
تا در صورت نياز به راحتي زماني که تسمه تايم خودرو را تعويض کرديد به ياد بياورديد.
از علائم خرابي تسمه تايم می‌توان ترک خوردگي ,پوسيدگي,ساييدگي و از بين رفتن دندانه هاي تسمه تايم را نام برد.
همانند علائم ظاهري علائم فني ديگري نيز وجود دارند که خبر از خراب بودن و يا تنظيم نبودن تسمه تايم خودرو مي آورند.

اين علائم شامل:بد استارت خوردن موتور خودرو,افزايش مصرف سوخت,لرزش بيش از حد موتور هنگام کارکرد درجا,سروصداي اضافه از نزديکي قاب تسمه تايم و کاهش محسوس قدرت و شتاب موتور می‌باشند.
در صورت مشاهده هر کدام از علائم فني يا ظاهري که خرابي تسمه تايم را بيان می‌کنند در سریع‌ترین زمان ممکن تسمه تايم را تعويض کنيد
تا از پرداخت هزينه سنگين تعمير موتور جلوگيري کنيد.



:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

عبارت اسب بخار توسط جیمز وات(١۸١٩- ١۷٣۶) ابداع شد.
بیشتر شهرت اجاره خودرو با راننده او به خاطر کارهایش برای بهبود ماشین بخار است.
همچنین ما هر وقت از لامپ های ١۰۰ واتی حرف می زنیم به یاد او می افتیم.

داستان از آن جا شروع شد که وات در یک معدن زغال سنگ با اسب هایی که زغال سنگ بلند می کردند کار می کرد
و راهی می خواست تا بتواند در باره ی توان هر یک از این اسب ها صحبت کند.
او دریافت که به طور میانگین، یک اسب معدن می تواند ۲۲۰۰۰ پوند-فوت (حدود ٣۰ کیلوژول) کار را در یک دقیقه انجام دهد.
سپس او این عدد را ۵۰ درصد افزایش داد و اسب بخار را ٣٣۰۰۰ پوند-فوت (حدود ٤۵ کیلوژول) انرژی در یک دقیقه قرار داد.
این یک واحد دلخواه بود که پس از گذشت قرن ها،
امروزه در خودرو ها،ماشین ها ی چمن زنی ، اره برقی ها و در بعضی جارو برقی ها به کار می رود.

مفهوم اسب بخار این است: به نظر وات،یک اسب می تواند در هر دقیقه ٣٣۰۰۰ پوند-فوت کار انجام دهد.
پس اسبی را در نظر بگیرید که در حال بالا کشیدن زغال از معدن است.
اسبی که یک اسب بخار توان دارد می تواند ٣٣۰ پوند(١۵۰ کیلوگرم) زغال را در مدت یک دقیقه ١۰۰ فوت(٣۰ متر) بالا بکشد.
و یا ٣٣ پوند(١۵ کیلوگرم) را در یک دقیقه ١۰۰۰ فوت(٣۰۰ متر) و…
شما می توانید ترکیب های متفاوتی از وزن و جابه جایی در یک دقیقه را در نظر بگیرید
و تا زمانی که حاصل ضرب آنها ٣٣۰۰۰ شود،یک اسب بخار خواهید داشت.

اجاره خودرو

ممکن است فکر کنید نمی توان ٣٣۰۰۰ پوند(١۵ تن) زغال را در یک سطل ریخت
و از اسب خواست آن را در مدت یک دقیقه،١ فوت (٣۰ سانتی متر) جا به جا کند چون اسب نمی تواند چنین بار سنگینی را تکان دهد.
همچنین ممکن است فکر کنید نمی توان ١ پوند(٤۵۰ گرم) زغال را در یک سطل گذاشت
و از اسب خواست در مدت یک دقیقه آن را ٣٣۰۰۰ فوت(١۰ کیلومتر) جا به جا کند،
زیرا در این حالت سرعت اسب باید ٣۷۵ مایل در ساعت(۶۰٣ کیلومتر در ساعت) باشد که ممکن نیست.

اگر مطلب قرقره و طناب چگونه کار می کند را خوانده باشید،
می دانید که با یک مجموعه از قرقره ها می توان نسبت جا به جایی و وزن را عوض کرد.
پس می توان آرایشی از قرقره ها را درست کرد
به نحوی که با سرعت و بار مناسب اسب هماهنگ باشد و مهم نیست چه باری در سطل است.

اندازه گیری اسب بخار:

اگر بخواهید توان یک موتور اجاره خودرو بدون راننده را بدانید،باید موتور را به یک توان سنج (Dynamometer) وصل کنید.
توان سنج باری را روی موتور قرار می دهد و توانی را که موتور در برابر بار تولید می کند را اندازه می گیرد.

ایده ی طرز کار توان سنج را می توان به این صورت درک کرد:
تصور کنید موتوری را روشن کردید.
و بدون آنکه باری روی آن باشد پدال گاز را فشار می دهید.
در این جالت موتور آن قدر سریع می چرخد که از هم می پاشد که این مناسب نیست .

بنابراین با یک توان سنج باری را بر موتور قرار می دهید و باری را که موتور در دور های مختلف می تواند تحمل کند را اندازه می گیرید.
باید توان سنجی را به موتور وصل کنید،گاز دهید و با توان سنج بار روی موتور را تغییر دهید
تا دور موتور مثلا روی ۷۰۰۰ دور بر دقیقه ثابت بماند.و در این دور،باری را که موتور می تواند تحمل کند را ثبت می کنید.
سپس بار را زیاد تر کنید تا دور موتور مثلا به ۶۵۰۰ کاهش یابد و دوباره بار متناظر با این دور را ثبت کنید.
و به همین ترتیب ادامه دهید.همچنین می توانید همین کارها را از ۵۰۰ و ١۰۰۰ دور به بالا انجام دهید.
چیزی که توان سنج اندازه می گیرد در واقع گشتاور پیچشی است و برای تبدیل آن به اسب بخار باید گشتاور را در دور موتور ضرب کنید.

اسب بخار



:: بازدید از این مطلب : 122
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 21 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

سرنا از آلات بادی (ذوات النفخ) است که در متون موسیقایی از آن سخن رفته است.

از سرنا، که اولیاء چلبی اختراعش را به «جمشید نامی» از موسیقی دانان معاصرش منسوب داشته، به نام های « نای ترکی»، «نای سرغنیه»، سوریانی (نای کوچک تری که فارابی نام می برد) و احتمال دارد سوریانی به سورنای تغییر یافته باشد.
«نایرومی» (برهام قاطع) و به روایت خوارزمی (در مفاتیح) یراعه یا یراع یاد شده است.

سورنای، را « فلوت» یا « نای زبانه دار» نیز گفته اند.

فارمر عقیده دارد که : ایرانیان حق دارند آن را از آن خود بدانند.

آموزشگاه موسیقی

در سطح بدنه ی این ساز هفت سوراخ جهت انگشت گذاری تعبیه شده است و در زیر آن سوراخی، به منظور تولید اصوات زیر و بم وجود دارد.

این ساز از متداول ترین سازهای کردستان است و غالباً به همراهی دهل به کار می رود.

سرنا در موسیقی نظام عصر هخامنشی یکی از سازهای جنگی بوده است و در تاریخ موسیقی نظامی ایران از قدمت و سابقه ی طولانی برخوردار است.
مولانا جهان را مانند سرنایی می داند که او در هر شکافش می دمد و هر ناله و نوای سرنا چون قند شیرین است و گاهی عاشقان به صورت سرنایی نموده شده اند:

عاشقان نالان چو نای و عشق همچون نای زن

تا چها در می دمد این عشق در سرنای تن

هله سرنای توام ، مست نواهای توام

مشکن چنگ طرب را مسگل تار، مرو



:: بازدید از این مطلب : 217
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

برای ساخت هر سازی باید ابتدا چوب مناسب را فراهم کرد .
کاسه ی تنبور مانند کاسه تار سه تار از چوب توت ساخته میشود.
بهترین موقع برای تهیه چوب توت فصل پاییز است چون درختان در خوابند و فاقد برگ و میوه اند.
درخت خشک برای ساخت تنبور مناسب نیست.
ابتدا تنه درخت با رگه های مناسب را تهیه میکنیم و آنرا به چوب بُری می بریم و در آنجا تنه را به الوار یا قامه با ابعادی که برای ترک یا پیشانی لازم داریم تبدیل می کنیم سپس قامه ها را با ضخامت چند میلیمتر میبُریم و آنها را در سایه خشک میکنیم.

هر چه از عمر چوب خشک شده بیشتر گذشته باشد سازی که از آن چوب ساخته میشود مرغوب تر خواهد شد.
لازم به یاد آوری است که چوب توت سَمی است وموریانه و بید آنرا نمی خورند.

کاسه :

گاهی کاسه تنبور را از یک چوب یک تکه می سازیم یعنی داخل چوب را با مقار و تیشه خالی می کنیم وبیرون آنرا هم شکل میدهیم و گاهی کاسه تنبور از چند تکه تخته که دور قالب خم شده و شکل گرفته اند ساخته میشود که (ترکهای ) نام دار در ضمن آماده کردن کاسه یک تکه با ضخامت مساوی کاری بسیارظریف و دشوار میباشد.

یکی اززیباترین تنبورهای یک تکه تنبورهای ساخت استاد اسدالله گهواره است که در عین سادگی بسیار خوش صدا می باشد .
کاسه های گهواره به شکل کشکول است.
وقتی چوبها خشک و آماده شدند ساخت کاسه را شروع می کنیم.

کاسه تنبور از سه قسمت تشکیل می شود :

۱) پیشانی که سطح بالای کاسه را تشکیل میدهد وصفحه روی آن قرار می گیردو تَرک ها به زیر آن می چسبند و کاسه را کامل می کنند.
۲) ترک ها که معمولا هفت یا نه یا یازده عدد می باشند
۳) گلویی که تکه چوبیست که رابط کاسه و دسته ساز است
برای ساخت تنبور و پیشانی دو تکه تخته احتیاج داریم به ضخامت سه میلیمتر و به شکل مثلث قایم الاضلاع که ضلع کوچک آن ده سانتیمتر وضلع عمود بر آن چهل و شش سانتیمتر است.

بعد از بریدن و آماده کردن پیشانی آنها را حدود یک ربع می جوشانیم تا نرم شوند.
حالا دو قطعه پیشانی را دور قالب فلزی می بندیم وحرارت میدهیم تا خشک شوند .
بعد از سرد شدن پیشانی ها خم شده و شکل گرفته می مانند.
حالا میتوانیم آنها را از دور قالب باز کنیم.دیگر آنها تغییر شکل نمی دهند.
هر سازنده ساز میتواند قالب و الگویی مخصوص خود داشته باشد یا از الگوی دیگران استفاده کند.
وقتی پیشانی ها خشک شدند آنها را از دور قالب باز میکنیم .
آنها دیگر تغییر شکل نمی دهند و برای همیشه داسی شکل می ماند.

حالا به ضلع کوچک پیشانی ها چسب چوب زده و آنها را به هم می چسبانیم .
با یک تکه چوب رابط محل چسب را تقویت می کنیم وحالا پیشانی و رابط را بوسیله پیچ دستی پرس می کنیم و منتظر می مانیم تا چسب کاملا خشک شود.
حالا میتوانیم پیچ دستی را باز کنیم

آموزشگاه موسیقی

در این مرحله قسمت جلو پیشانی ها را به دو طرف گلویی می چسبانیم و محکم پرس می کنیم تا خشک شود.
چنانچه قبلا اشاره شد گلویی محل اتصال دسته به کاسه می باشد.
حالا قسمت بالای کاسه یعنی جایی که صفحه به کاسه وصل می شود خود را نشان میدهد.
سومین قسمت تشکیل دهنده کاسه تَرک می باشد.
اگر به قسمت زیرین پیشانی تعداد هفت یا نه یا یازده عدد ترک بچسبانیم کاسه کامل میشود .هرچه تعداد ترکها بیشتر باشد کاسه گرد تر می شود .

میتوان ترک ها را یک در میان از دو چوب متفاوت استفاده کرد تا کاسه تنبور زیباتر شود .
مثلا چوب توت و گردو یا شمشاد (سفید) و فوفل(قهوه ای) و البته تناسب طنین و زنگ در سازهایی که با چوب توت ساخته می شوند بیشتر است.
به علاوه نوع چوب و ریز و درشت بودن و یکدست بودن رگه های چوب در نوع صدا دهی ساز موثر است.

تَرک های تنبور از تخته های با طول ۴۶ سانتیمتر و عرض ۶ سانتیمتر درست میشوند .
برای بهتر وصل کردن آنها به یکدیگر قبل از خم کردن آنها را دوکی میکنیم یعنی قسمت جلو و عقب تخته ها را از عرض کم میکنیم .
تخته ها را حدود یک ربع می جوشانیم و وقتی که نرم شدند آنها را دور قالب میبندیم تا خم شوند و پس از خنک و خشک شدن آنها را باز و پس از جاسازی و آماده کردن یکی یکی به پیشانیها می چسبانیم و بعد از محکم شدن چسب دو تا ترک دیگر می چسبانیم وبه این ترتیب ادامه میدهیم تا آخرین ترک را که بچسبانیم کاسه کامل می شود.
کاسه بعد از خشک و محکم شدن چسب آماده دسته شدن می باشد .

دسته :

دسته تنبور مانند تار و سه تار معمولا از جنس چوب گردو می باشد زیرا چوب گردو محکم و زیباست .
معمولا طول دسته تنبور تا شیطانک برابرست با طول کاسه .طول کاسه تنبور از ۳۸ تا ۴۰ سانتیمتر متغیرست .
علاوه بر۴۰ سانتیمتر دسته ۴ سانتیمتر برای زبانه یعنی محل اتصال به کاسه و ۱۲ سانتیمتربرایپنجهیعنی جای گوشی ها در نظر می گیریم.

اتصال دسته و کاسه

حالا نوبت وصل دسته و کاسه تنبور رسیده .
اشاره کرده بودم که بهترین چوب برای ساخت تنبور چوب گردوست.
دسته ای به طول شصت و یک و عرض و ارتفاع سه و نیم سانتیمتر آماده می کنیم .
ابتدا روی دسته را رَنده می زنیم تا هم سطح شود بعد در پایین دسته به طول سه یا چهار سانتیمتر زبانه می کنیم یعنی از عرض دسته کم می کنیم حالا به همان اندازه روی گلویی کاسه را خالی میکنیم.
بعد از چسب زدن آنها را با پیچ دستی محکم می فشاریم تا چسب خشک شود .
دوسط دسته باید در امتداد وسط کاسه باشد وسطح روی دسته دو میلیمتر بالاتر از کاسه وصل می شود برای جاسازی صفحه.

صفحه :

حالا میتوانیم ساز را صفحه کنیم ابتدا کاسه را از طرف لبه روی تخته ای از جنس چوب توت می گذاریم و با مداد دور آن خط می کشیم .
بعد از جای خط کشی دور صفحه را می بریم .
حالا آنرا با چسب چوب به کاسه می چسبانیم و با گیره یا کش یا ریسمان محکم می بندیم تا چسب خشک شود.
حالا میتوانیم صفحه را رنده بزنیم تا به اندازه مناسب نازک شود .
دسته را اول با صفحه هم سطح می کنیم بعد بصورت کنیک در میاوریم یعنی قطر بالای دسته را از پایین آن کمتر می کنیم.

شیطانک و گوشی :

بالای دسته در اندازه ای برابر طول کاسه شیطانک می گذاریم و بعد از شیطانک جای سه گوشی را با مته شش یا هفت سوراخ می زنیم (دو گوشی روی دسته و سومی را در بغل دسته وبین دو گوشی بالایی).در کنار دسته شیاری برای پرده بندی می اندازیم.

سیمگیر و لاک زدن :

بعد از سمباده زدن و پرداخت ساز و جاسازی سیمگیر در پشت کاسه ساز رابا چند دست لاک الکل براق میکنیم.

پرده بندی و نصب سیم :

بعد از خشک شدن لاکها با بستن ۱۳ یا ۱۴ عدد پرده جای نت ها را معین میکنیم .
حالا سه عدد سیم به سیمگیر وصل کرده از روی خرک و شیطانک گذرانده به گوشی ها وصل میکنیم .
دیگر ساز آماده است تا نوای دوستی را به گوش جان اهل دلی نجوا کند .



:: بازدید از این مطلب : 218
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

آنچه که بیش از همه برای بررسی موسیقی جنوب بخصوص هرمزگان حائز اهمیت به نظر می‌آید، ترکیب جمعیتی این منطقه است.
در این منطقه به جز ساکنان محلی، تیره‌های دیگری از جمله مهاجرین بسیار قدیمی آفریقایی نیز زندگی می‌کنند.
موسیقی کرانه‌های جنوب ایران، بخصوص آواز بندری به باور برخی از شناسندگان، با موسیقی بومیان آفریقایی پیوندی ژرف و ریشه دار یافته است.

موسیقی به صورت‌های مختلف در هرمزگان به اجرا در می‌آید که برخی از آنها را می‌توان نام برد:

مقام‌های موسیقی‎ جنوب

بندری: مشهورترین شیوه اجرای موسیقی در جنوب است که بسیار شبیه موسیقی آفریقایی و متأثر از موسیقی مهاجران آفریقایی به جنوب ایران است.
موزیکی شاد و ریتم‌دار است.
این موسیقی با استفاده از ساز‌های کوبه‌ای تومبا، تمپو و نی انبان که یک ساز بادی است و در مراسم‌های شاد و عروسی‌ها نواخته می‌شود.

سبالو: یکی از فرم‌های معمول در موسیقی محلی استان هرمزگان و بوشهر سبالو است.
آوازی است که با دایره همراه می‌شود و به وسیله‌ی خوانندگانی که دایره وار کنار هم می‌نشینند، اجرا می‌شود.
خوانندگان هم زمان با اجرای سبالو، شانه‌های خود را به طرف راست و چپ حرکت می‌دهند. رقص و موسیقی سبالو هم متأثر از موسیقی آفریقایی است.

یزله: یکی دیگر از فرم‌های رواج یافته یزله است که به وسیله گروهی از خوانندگان غیرحرفه‌ای اجرا می‌شود و فقط با دست زدن همراه است.
در این موسیقی، ملودی بیش از همه حائز اهمیت است و به متن چندان اهمیتی داده نمی‌شود.
این فرم از موسیقی جنوب ایران یکی ازفرم هایی است که در مراسم عزاداری از آن استفاده شده و با سینه زنی همراه است.

لیوا: این موسیقی که در هرمزگان رایج است، برای شادمانی نواخته می‌شود و با رقص همراه است.
نوعی از اجرای موسیقی بندری بوده که از موسیقی عربی و آفریقایی به خصوص سواحل زنگبار متأثر شده و به این دیار آمده است.
در این نوع اجرای موسیقی از دهل‌های بزرگ و کوچک هم، چون پیپه (Pipa)، جفه (Joffa)، پونکه (Punka) و تویری (Tovairi) استفاده می‌شود.
این موسیقی بیش‌تر در مراسم شادی اجرا شده و با رقص فردی و جمعی با ریتم‌های خاص اجرا می‌شود.

آموزشگاه موسیقی

موسیقی‌زار: مراسم آیینی زار یکی از رمزآلودترین و در عین حال پیچیده‌ترین موسیقی‌های ایران است.
در این مراسم از ساز‌های مختلفی استفاده می‌شود که یکی از این ساز‌ها تبیره یا تنبوره نام دارد.
این ساز فقط توسط «بابا زار» یا شخص دیگری که او اجازه دهد؛ نواخته می‌شود.
مضراب این ساز از شاخ گاو یا گوسفندی که برای اجرای مراسم قربانی شده، ساخته می‌شود.
زار اساسا مراسمی درمانی است که به باور مردم آنجا باعث می شود، جن از بدن فرد جن زده خارج شود.
در این مراسم که با نام «سار» در سومالی نیز وجود دارد، فردی به نام بابازار یا مامازار هدایت مراسم را بر عهده دارد.
در موسیقی زار از ساز تنبوره، ساز‌های کوبه‌ای دهل، دمام و دیره و همچنین آواز استفاده می‌شود.

رقص ازوا: در روز‌های عید قربان، عید فطر و خصوصاً در عروسی‎ها، عده‎ای از ناخداها، جاشو‌ها و ماهی گیران قشمی با ساز و دهل و طبل‎های بزرگ به کوچه‎ها و خیابان‎ها و میدان‎های شهر آمده و به علامت شادی و خوشحالی در حال نواختن طبل‎ها، به رقص و پای کوبی می‎پردازند.

نی‌مه خوانی: نیمه موسیقی دریانوردان است.
این موسیقی به هنگام کار در دریا اجرا می‌شود. در نیمه یک تکخوان با گروهی از هم سرایان آواز‌هایی را می‌خوانند که در ستایش دریا است.

چاووشی: چاووشی را هنگام بدرقه یا در زمان استقبال از زائران می‌خوانند.
چاووشی همچنین در شب سوم محرم، شب عاشورا یا اربعین در میان نوحه (واحد) و هنگام کار‌های ساختمانی و… نیز خوانده می‌شود.
به‌طور کلی زمانی که نیاز به تقویت روحیه جمع باشد، آواز چاووشی خوانده می‌شود.
چاووشی گاه به‌صورت مبادله آواز میان ۲ یا چند نفر خوانده می‌شود. خوانندگان چاووشی باید از صدایی رسا برخوردار باشند.

شروه: نوعی دوبیتی خوانی و آوازی غمگین دشتستانی است که به زبان محلی اجرا می‌شود.

آموزشگاه موسیقی تهران

شاهنامه خوانی: در محفل‌های شبانه با آواز‌های خاص خوانده می‌شود.

خیام خوانی: با متری مشخص و به صورت ریتمیک با همراهی ضرب و دایره اجرا می‌شود.
مردم جنوب به خیام خوانی و اینکه تا این اندازه در موسیقی این منطقه جریان دارد افتخار می‌کنند.
از هر فرد بومی جنوبی‌ای که بخواهید یک شعر بخواند، فاقد شک از اشعار خیام استفاده می‌کن

از دیگر آیین‌های مردم استان هرمزگان؛ رقص‌هایی است، که ظاهراً برای دفع بعضی بادها و درمان بیماران سودمند است.
باورهای مربوط به بادهای زار، از راه اتیوپی (حبشه) در سرزمین‌های اسلامی، راه یافته و باورهایی همانند آن چه که در ایران وجود دارد، در مصر، عربستان و عمان نیز زیر عنوان «زار» دیده می‌شود.
مسلمانان و مسیحیان اتیوپی، بر این باور هستند که «زار» از جمله ارواح خبیثه‌ای است که در رودها و چشمه‌ها به سر می‌برند و گاه در کالبد انسان‌ها نیز وارد می‌شوند و انجام پاره‌ای مراسم به ویژه رقص‌های گوناگون، این ارواح را مجبور به ترک کالبد انسان می‌کند.
این کار بیش‌تر توسط زنی انجام می‌شود، و مراسم چند شبانه روز به درازا می‌کشد.
رقص همراه با صدای طبل‌های کوچک و بزرگ است.
در سومالی نیز همین رقص به نام «سار» وجود دارد.



:: بازدید از این مطلب : 235
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 13 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

این روزها اکثر محصولات اجاره ماشین با راننده مرسدس بنز توسط برابوس تیون می‌شوند.
حتی اگر خواهان کیت‌های بدنه گیرا و یا پرفورمنس بسیار بالا هم نباشید این تیونر مشهور پکیج‌هایی برای شما خواهد داشت.
برای مثال این نسل جدید مرسدس CLA کیت بدنه چشمگیر و گیرایی ندارد.
نمای جلو و عقب این خودرو تفاوتی نسبت به نمونه استاندارد کارخانه‌ای نداشته
و جلوپنجره و لبه صندوق تنها نشان‌های تیونر را با خود به همراه دارند.
نمای عقب همچنین دارای نام تیونر و نوشته D40 است.

اجاره ماشین

خب به رینگ‌های اجاره ماشین بدون راننده  می‌رسیم.
پنج طرح متفاوت با ابعاد ۲۰ و ۲۱ اینچی برای این خودرو تدارک دیده شده ولی خب قضاوت درباره ظاهر این رینگ‌ها را به شما واگذار می‌کنیم.
اما از نظر کابین، برابوس برخی عناصر جدید را بکار برده
که از جمله آن‌ها می‌توان به پین‌های قفل سفارشی درب، رکاب‌های نورانی، کف‌پوش‌ها و پدال‌های آلومینیومی اشاره کرد.
با تمامی تغییرات صورت گرفته شما یک کوپه چهار درب لوکسی خواهید داشت که آماده پنهان شده در تاریکی است.
ما می‌دانیم که افرادی زیادی ظاهر این‌گونه خودروها را دوست دارند و دلیل آن را نیز درک می‌کنیم.
قطعاً این نسخه تیون شده را به مدل استاندارد غیر AMG کارخانه‌ای ترجیح می‌دهیم.



:: بازدید از این مطلب : 197
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

درامز یا درام به انگلیسی: (Drum) که در زبان انگلیسی به معنی طبل است، در زبان فارسی معادل «Kit Drum» به معنای مجموعه ای از طبلها، سنجها و دیگر سازهای کوبه ای است که در کنار هم معمولا در موسیقی جاز، راک و پاپ کاربرد دارد یک ساز واحد و مستقل را تشکیل میدهند.این ساز

و به نوازنده آن درا ِمر میگویند.

تاریخچه ی ساز درام:

سازهای درام تقریبا به قدمت نسل بشر می باشند. به استثنای حنجره انسان، سازهای درام قدیمی ترین ابزار موسیقایی ما هستند. ابتدایی ترین این سازها احتمالا از قرار گرفتن تکه های چوب و یا سنگ بر روی گودال های زمین ساخته شده اند.بعد از آن این موضوع کشف شد که از تنه ی درختان توخالی، صدای بیشتری می توان تولید کرد (شکل قدیمی درام های چوبی امروزی).

مکانی که اولین درام های پوستی در آنجا ساخته شده اند برای کسی شناخته شده نیست، ولی قدمت بعضی از این سازها به ۵۰۰۰ سال می رسد.

پوست حیوانات و یا ماهی ها را روی تنه ی درختان تو خالی می کشیدند و احتمالا این سازها صرفا با دست نواخته می شدند.

پیشرفت های بعدی منجر به ساخت کاسه ها و پوسته هایی شد که شکل های خاصی داشتند. این کاسه ها و پوسته ها به شیوه های متنوعی ساخته می شدند و این شیوه ها با به کارگیری تنوع در کشش پوسته ها حاصل می شدند. درام هایی که به این روش ساخته شدند، همچنین درام هایی که طی مراسم مذهبی و با همان کیفیت موسیقایی به دست آمده بودند، تبدیل به آیین مهمی در فرهنگ های مختلف شدند.

کلاس آموزش پیانو

امروزه درامز به بدنه های جوبی و پوسته ایی از جنس طلق دارن که معمولا در دو طرف طبل قرار دارند. و البته سوراخهایی هم در کناره بدنه برای خروج صدا..

سایز طبلها هم متفاوته و براساس قطر طبلها بر مبنای اینج محاسبه میشه.

معموال هم شامل این قطعات هستن:

۱ -kick یا همون طبل بزرگ

که با پدال نواخته میشه.

 

۲ -snare یا همون سایدارم

که طبلی با ارتفاع کم و فنری برای ارتعاش در زیر اون هستش

 

۳ -tom hi که طبل ۱ هم گفته میشه.

 

۴ -tom low یا tom mid یا همون طبل دوم

بسته به نوع سبک موسیقی ممکنه مقدار تام ها افزایش داشته باشه.

 

۵ -tom flor یا طبلی با ارتفاع

بلندتر و صدای بم.

 

۶ -hihat

تشکیل شده از ۲ عدد سنج که روی هم قراردارن و با پدال بالا و پائین میشن

 

۷ -crash یا سنج

تامهای ۱ و ۲ معموال در ست استاندارد درامز بر روی طبل بزرگ بسته میشه. اما در سبکهای دیگه موسیقی ممکنه مقدار تامها و سنجها بیشتر بشه و حتی kick هم دو تا بشه. که برای بستن تام های بیشتر معمولا از نوعی داربست المینیومی که جلوی درامز قرار میگیره استفاده می شود.

کلاس آموزش گیتار



:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 10 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

پورشه پس از گذشت نزدیک به پنج سال از معرفی کانسپت پانامرا اسپرت توریزمو،
سرانجام مدل تولیدی آن را در گردهمایی 2017 ژنو به نمایش عموم درآورد.

اجاره ماشین

نسخه نهایی شباهت زیادی به مدل مفهومی قبلی دارد
و طراحی داخلی و خارجی جذاب نسل کنونی پانامرا را با ویژگی‌های کاربردی جدیدی ترکیب کرده
که هرچه بیشتر آن را مناسب خانواده‌ها می‌سازد.

 

تفاوت اصلی اسپرت توریزمو با مدل‌های دیگر،
سبک طراحی شوتینگ برِیک (Shooting Brake) آن است.
در پی کاهش زاویه بخش انتهایی سقف و شیشه عقب،
فضایی 520 لیتری در صندوق بار فراهم گردیده که با تا کردن صندلی‌های عقب به رقم چشمگیر 1390 لیتر می‌رسد!
از طرفی خود صندلی‌های عقب فراخ‌تر هستند و برای نخستین بار می‌توانند سه نفر را در خود جای دهند.

پورشه پانامرا اسپرت توریزمو هنگام ورود به بازار پنج گونه مختلف شامل 4، 4S، 4S دیزل، 4 E-Hybrid و توربو خواهد داشت.
گفته شده نسخه توربو با خروجی 542 اسب بخار
یکی از سریع‌ترین و گیراترین خودروهای استیشن/شوتینگ بریک موجود در دنیا خواهد بود. همچنین بهای گونه‌های مذکور به قرار زیر است.

اجاره ماشین پورشه پانامرا

قیمت گذاری این پورشه ها از این قرار است:

  • پانامرا 4: به قیمت 96,200 دلار
  • پانامرا 4 E-Hybrid: به قیمت 104,000 دلار
  • پانامرا 4S: به قیمت 109,200 دلار
  • پانامرا توربو: به قیمت 154,000 دلار


:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 5 شهريور 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

کیا اپتیما نیو گرچه پیش از این هم خوب بود ولی در طراحی جدید به مراتب بهتر شده .
اجاره خودرو بدون راننده به شما امکان رانندگی با این ماشین را میدهد
در حالت اسپورت ، پاسخگویی سیستم انتقال نیرو و سیستم هدایت تغییر می کند و فرمان سفت تر می شود
اما نه به اندازه ای که یک فعالیت بدنی سنگین محسوب شود .
در حالت اسپورت ، سیستم انتقال قدرت مدت زمان بیشتری در دنده های سنگین باقی می ماند
و این مساله امکان عکس العمل سریع تر را برای اتومبیل فراهم می کند .

اجاره خودرو

در حالت نرمال ، سیستم انتقال قدرت خودرو به سرعت دنده معکوس می کشد ،
زیرا این اتومبیل ، یک اتوموبیل 6 دنده است و برخلاف گیربکس های 8 یا 9 سرعته ،
دنده معکوس خیلی سریع اتفاق می افتد .
فرمان نرم تر است و عکس العمل زیادی که نسبت به کوچکترین حرکت از خود نشان می دهد و شبیه بازی های ویدئویی است

موتور کیا اپتیما با یک توربوی کوچکتر
و منحنی گشتاوری که گشتاور بیشتری را با سرعت های پایین تر تولید می کند ، بهینه شده است .
کمپانی کیا اذعان دارد که اپتیما نیو دارای بیشترین نیرو در شتاب ناگهانی در هنگام دور گرفتن خودرو است .

مدل جدید اپتیما از توربوی کوچکتری استفاده می کند
که پر سر و صداتر به نظر می رسد و محدوده توان گسترده تری دارد که این تغییر نسبتاً خوبی است .

اجاره خودرو با راننده و سواری در اپتیما نیو

کیا اپتیما سواری فوق العاده نرمی دارد .
اپتیما به خوبی از پس تمام موج ها و ناهمواری های جاده ( البته به جز دست اندازهای بزرگ ) بر می آید .
به گفته ی کیا ، شاسی خودرو بازبینی شده و ترکیبی از فولاد مقاوم و فوق مقاوم در آن بکار رفته است
همچنین سیستم تعلیق خودرو و قطعات آن به منظور بهبود دینامیک شاسی تغییر کرده است
که این تغییرات نتیجه بخش می باشد .

اپتیما ماشین تقریباً بی سروصدایی است .
درهنگام رانندگی اندکی صدای باد می آید و صدای جاده هم خیلی کم در داخل اتاق ماشین به گوش می رسد .
کیا می گوید تغییرات شاسی به منظور بهبود دینامیک خودرو ،
در جهت کاهش سروصدا و لرزش اتاق نیز بوده است.

اجاره خودرو اپتیما نیو

سرنشینان صندلی جلو خوشحال باشند
چراکه حالا آن ها هم همان تنظیمات صندلی که راننده دارد از جمله تنظیم ارتفاع را دارند
بنابراین افرادی که قد کوتاهی هم دارند می توانند انتهای جاده را بهتر ببینند .
صندلی سرنشینان هم قابلیت تنظیم ارتفاع دارد.

کیا می گوید که سیستم کنترل مرکزی ، مایل به سمت راننده است
اما نه آنقدر که نتوان به راحتی از سمت شاگرد تنظیمات هوای داخل خودرو را انجام داد یا مسیریاب را دید .
درواقع ، اگر کیا نگفته بود که کنترل به سمت راننده مایل است ، ممکن است اصلا متوجه آن نشوید .

در کل ، طراحی داخلی آن خوب است .
کیا داشبورد را با یک خط افقی که یک قطعه تزئینی روی آن قرار دارد طراحی کرده است .
بالای این خط یک صفحه ی لمسی و زیر آن دکمه های کنترل قرار دارند .

اجاره خودرو

فضای خوبی برای سرنشین صندلی جلو وجود دارد که به هیچ وجه احساس ناراحتی روی صندلی نمی کند .
همچنین مجموعه ی خوبی از محفظه ها برای قرار دادن وسایل مثل شیشه آب ، تلفن و دفترچه یادداشت وجود دارد .

فضای صندلی های پشت با دیگر اتومبیل های آن کلاس رقابت می کند .
قرارگیری صندلی راننده دقیقاً به گونه ای است که
فضای مناسبی برای قراردادن پاها در صندلی عقب ایجاد می کند .
کمی زانوها بالا می آیند اما درحدی نیست که در رانندگی طولانی مدت آزاردهنده باشد .



:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 1 شهريور 1397 | نظرات ()