نوشته شده توسط : vavmusic

در مقاله ای که تحت عنوان آشنایی با دستگاه ماهور منتشر شد با کلیاتی درباره این دستگاه موسیقی آشنا شدید.
در این مقاله به بررسی مهمترین گوشه های دستگاه ماهور می پردازیم :
هر گوشه اصلی دارای گوشه های فرعی نیز میباشد که دارای یک ریتم خاص هستند
و هر چند دقیق نیست ولی می توان گفت نوعی تصنیف هستند که بدون ضرب هستند و همیشه به یک فرم اجرا میشوند .
فرق این گوشه های فرعی با گوشه های ریتمیک مانند کرشمه و زنگوله در این است که بر خلاف آنها فقط در یک دستگاه قابل اجرا هستند .

برای آغاز نخست باید با برخی تعاریف موسیقی آشنا شد :
۱- گام : توالی ۸ نت موسیقی مثلا از ” سل ” تا ” سل ” یا از” ر” تا ” ر” را یک گام می نامند .
۲- نت شاهد : نتی است که دراجرای یک گام بیشتر از دیگر نت ها تکرار می شود و معمولا نت اول هر گام نت شاهد آن گام می باشد .

دستگاه ماهور یکی از گسترده ترین دستگاه های ایرانی است و در ردیف های گوناگون در حدود ۵۰ گوشه دارد .
ماهور دو را در نظر بگیرید که همه پرده های آن بکار هستند یعنی دو – ر – می – فا – سل – لا – سی – دو( ماهور دو، ماهوری است کهگام آن از دو شروع میشود.
یعنی نت شاهد آن دو می باشد و در تار وسه تار با کوک دو سل دو دو نواخته میشود
البته برای ویلن و کمانچه معادل آن ماهور «ر» میباشد که شاهد آن نت «ر» است و نت «دو» نیز دیز می شود.)

آموزش گوشه های اصلی دستگاه ماهور در آموزشگاه موسیقی

الف ) گوشه های اصلی و زیر مجموعه های آنها :

۱- درآمد : (نت شاهد آن نت اول گام است یعنی «دو» )
نکته: اصولا ” درآمد بر نت آغازین گام هر دستگاهی اشاره می کند (دستگاهی مانند سه گاه استثنا است).
گوشه های درآمد با تاکید بر نت شاهد حال و هوای دستگاهی را که قرار است اجرا شود را معلوم می کنند
و چون بیشتر در آغاز برنامه اجرا می شوند (چون گاهی برخی هنرمندان از گوشه های غیر درآمد برنامه خود را شروع کرده اند)
یکی از بهترین راههای تشخیص دستگاه از هنگام شنیدن اثر هستند .

سوالی که برخی علاقه مندان می پرسند این است فرق درآمد و پیش درآمد چیست؟
پیش درآمد بر خلاف درآمد قطعه ضربی است و از اختراعات درویش خان می باشد
که در آغاز اجراها و کنسرت ها اجرا میشود و معمولا قطعه ای با ریتم آهسته می باشد که وظیفه آن نیزمشابه درآمد آماده کردن شنونده برای شنیدن اثر می باشد .

۲- گوشه گشایش:

(نت شاهد آن نت دوم گام است یعنی «ر»)

۳-گوشه شکسته:

(نت شاهد آن نت پنجم گام است یعنی «سل»)
از این گوشه برای مرکب نوازی به دستگاه افشاری استفاده می شود .
گام شکسته: دو- ر- می کرن – فا – سل – لا – سی – دو
گوشه ای که معمولا پیش از شکسته اجرا می شود گوشه فیلی است که عمل آن آماده سازی زمینه برای اجرای شکسته است .

۴- گوشه دلکش:

(نت شاهد آن نت پنجم گام یعنی سل است)
از این گوشه برای مرکب نوازی به دستگاه شور استفاده می شود و نیز می توان در ادامه گوشه های شور مانند قرچه و رضوی و … را اجرا کرد.
گام دلکش: دو – ر – می – فا –سل – لا کرن – سی بمل – دو

۵- گوشه عراق:

(نت شاهد آن نت هشتم گام یعنی دو است)
گوشه عراق همان درآمد است که یک اکتاو بالاتر اجرا می شود .
گام عراق: دو- ر- می – فا – سل – لا – سی بمل – دو

۶- گوشه راک در کلاس آموزش خوانندگی :

که از آن برای مرکب نوازی به دستگاه اصفهان استفاده می شود .
گوشه های فرعی این دستگاه راک عبدا… ، راک کشمیر ، راک هندی و صفیر راک هستند .
گام راک: دو – ر- می بمل – فا – سل – لا کرن – سی – دو

ب ) گوشه های ریتمیک

۱- کرشمه
۲- مجلس افروز
۳- خسروانی
۴- چهار پاره
۵- زنگوله



:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

میتوان گفت تاثیر موسیقی بر ورزش به این صورت است که گوش دادن به موسیقی هنگام فعالیت بدنی خستگی را كاهش می دهد.
«تاثیر مداخله بیرونی (آهنگ‌های مختلف ) بر برخی شاخص‌های خستگی جسمانی در زنان جوان سالم»
عنوان تحقیقی است كه توسط فرناز ترابی، علی‌اكبر جابری مقدم، احمد فرخی و رحمن سوری انجام شده است.

در این تحقیق آمده است: اهمیت تاثیر متغیرهای بیرونی به ویژه موسیقی بر اجرای حركتی انسان از اوایل قرن بیستم،
با این فرضیه مطرح و مشخص شد كه موسیقی عامل محركی برای اجرای طبیعی است.
ارتباط بین موسیقی با تغییرات فیزیولوژیكی و روانی در هنگام استراحت
و فعالیت بدنی همواره نظر متخصصان پزشكی و ورزشی را در تحقیقات به خود معطوف داشته است.

در برخی پژوهش‌ها نتایج تاثیر موسیقی بر اجرای ورزشی
با نشانه‌های بهبود وضعیت فیزیولوژیك، افزایش ظربان قلب، ‌افزایش میزان اندرفین پلاسما،
بهبود هماهنگی و عملكرد دستگاه لیمبیك و مراكز كنترل خودكار و بالطبع كاهش درد و افزایش توانایی تحمل فشار تمرین گزارش شده است.

نتایج پژوهش حاكی از آن است كه زمان رسیدن به واماندگی در هر دو گروه تجربی با گروه كنترل تفاوت معنی داری داشت.
از سوی دیگر بین میانگین گروه‌های تجربی اختلاف معنی‌داری مشاهده نشد.
براین اساس مشخص می‌شود كه استفاده از موسیقی كلاسیك صرف‌نظر از آهنگ و ضرب آهنگ، زمان رسیدن به واماندگی را افزایش می‌دهد
و بروز خستگی را به تاخیر می‌اندازد و از افزایش بیشتر ضربان قلب جلوگیری می‌كند.

آموزشگاه موسیقی

براساس نتایج برخی پژوهش‌ها پخش موسیقی هنگام تمرین آثار ناراحت كننده ناشی از فشار تمرین را در ذهن آزمودنی‌ها كاهش می‌دهد،
در حالی كه در صورت حذف عوامل شنیداری نظیر موسیقی و دیداری ممكن است توجه به فشار كار درونی معطوف شود
و توانایی تحمل خستگی كاهش یابد.
این آثار با تغییرات افزایشی میزان سروتونین و كاهش دوپامین در مغز هنگام اجرا در شرایط پخش موسیقی ارتباط دارد.

یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد میزان باركاری هنگام رسیدن به حالت واماندگی
و همچنین ضربان قلب سرحد واماندگی در گروه‌های تجربی به طور معنی‌داری بیشتر از آزمودنی‌های گروه كنترل بوده است.
گرچه میانگین این مقادر در گروه موسیقی كلاسیك تند،
بیشتر از آزمودنی‌های گروه موسیقی كند بوده است، این اختلاف معنی‌دار نیست.
این یافته‌ها نشان می‌دهد شنیدن موسیقی هنگام اجرا
صرف‌نظر از آهنگ و ضرب آهنگ آن موجب تاخیر در بروز خستگی و افزایش عملكرد می‌شود.

در برخی پژوهش‌ها آثار موسیقی با توجه به ضرب آهنگ (تعداد ضربه‌ها در دقیقه) نشان می‌دهد
موسیقی با ضرب آهنگ تند ضربان قلب، فشار خون سیستولی، واكنش‌های سطحی سریع و دامنه‌ی تنفس را افزایش می‌دهد.
در صورتی كه موسیقی با ضرب آهنگ كند یك دوم میزان و حجم این متغیرها را كاهش می‌دهد.

بهترین آموزشگاه موسیقی تهران

از دیدگاه عصبی – عضلانی نیز می‌توان بیان كرد كه هر محرك بیرونی نظیر موسیقی
در هنگام اجرای فعالیت جسمانی میزان آتشباری نرون در مراكز اولیه حركتی را افزایش می‌دهد
و در نتیجه بار كاری از طریق انقباضات عضلانی قوی‌تر، حتی در شرایط خستگی افزایش می‌یابد.
در نهایت با توجه به اینكه تمرین به مدت شش هفته اجرا شده و صرف نظر از مداخله‌ی موسیقی، سازگاری‌های تمرینی در همه‌ی افراد رخ داده است،
ولی این نكته شایان ذكر است كه آثار تمرین در شرایط پخش موسیقی بر تحمل خستگی بارز بوده است.

به طور كلی نتایج پژوهش حاضر نشان داد آثار موسیقی بر شاخص‌های بروز خستگی جسمانی نظیر زمان رسیدن به واماندگی‌،
ضربان قلب و باركاری هنگام واماندگی اثر افزایشی دارد.
به طوری كه آزمودنی‌ها قادر می‌شوند فشار بیشتر را از طریق كاهش درك فشار تحمل كنند.



:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 15 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

وقتی انگشت‌هایتان را روی کیبورد می‌گذارید، نوک انگشتانتان را درون کلیدهای سیاه حرکت دهید.
اگر از کلیدهای سیاه به عنوان راهنما به جای حرکت دادن انگشتانتان بالا و پایین کلیدهای سفید استفاده می‌کنید، مانع رسیدنت‌تان به نت‌ها می‌شوید.

نکته‌ی دیگر نواختن با بخش نرم انگشتانتان به جای بخش آخر انگشتانتان است.
این به شما اجازه می‌دهد که انگشتانتان را سریع‌تر در اطراف کیبورد حرکت دهید و نیروی لازم مورد نیاز برای تأثیرگذاری روی کلیدها را داشته باشید.
این ممکن است در ابتدا اندکی عجیب بنظر برسد ولی تکنیک خوبی وقتی که مبتدی هستید است.
فقط کافی است این روش را ادامه دهید.
با آن کم کم احساس راحتی می‌کنید: تکنیک خوب برای اجرای خوب ضرری است.

نحوه‌ی پیدا کردن گروه‌ها روی یک کیبورد در آموزشگاه موسیقی تهران

برای فهمیدن جای هر نت روی ساز کیبورد، باید بدانید که یک الفبای موسیقی هفت نتی وجود دارد.
این الفبا از نت‌های A، B، C، D، E، F، G تشکیل می‌شود که فقط نت‌های سفید هستند.
بعد از نت G، الفبا یکبار دیگر شروع می‌شود.

برای پیدا کردن یک نت A، گروهی از ۳ کلید سیاه را پیدا کنید.
A بین دومین و سومین کلید طبق شکل بالاست.
شاید شما هم مثل من بخواهید کلیدهایتان را از اول، وقتی که قبلاً جای هر نت را پیدا کنید، نشانگذای کنید.
می‌توانید کار را با نوشتن حرف‌های A تا F روی یک تکه کاغذ کوچک سپس چسباندن آن‌ها روی کلیدها یا کیبوردتان انجام دهید.

اکنون ممکن است ندانیدکه کلیدهای سیاه چه هدفی دارند.
تمرکز ما اکنون روی کلیدهای سفید است که «نت‌های طبیعی» نامیده می‌شوند.
بنابراین نیازی به خاطر سپردن اینکه کلیدهای سیاه چه نت‌هایی هستند نیست ولی اینها آنقدر که تصور می‌شود نت‌های بی‌اهمیتی نیستند و نت‌های بدی نیز نیستند.
می‌توانید آن‌ها را «نت‌های تصادفی» بنامید.
آن‌ها وقتی در زمینه‌ای درست نواخته شوند، به اندازه‌ی کلیدهای سفید موثرند اگرچه گاهی اوقات به خاطر رسیدن به آن‌ها و ادغام‌شان با بازی‌تان منجر به چالش می‌شوند.
زمان تمرینکیبورد، Aالزاماً بهترین نت برای شروع نیست.
ولی به شما می‌آموزد که الفبای موسیقی چگونه کار می‌کند.

اولین قدم ها برای یادگیری کیبورد

نحوه‌ی پیدا کردن نت C از حفظ

سپس در وبلاگ بهترین آموزشگاه موسیقی شما را با نت C آشنا می‌کنیم.
نت C یک نت مرکزی است که به شما در نواختن سریع‌تر کمک می‌کند، پس ارزش آموختن را دارد.

C همیشه کلید سفید در سمت چپ گروهی از دو کلید سیاه است.
هر C هشت نت با دیگری فاصله دارد. من به شما توصیه می‌کنم که هر C را روی کیبورد بنوازید و موقعیت و فاصله آن را احساس کنید.

ما در مورد اینکه چرا فقط هفت نت در الفبای موسیقی وجود دارند، بحث کردیم.
بنابراین معنایش این است که اگر شما با نت A شروع کنید و تا G بنوازید، نت بعدی مجدداً A خواهد بود.
بدین روش، نت‌ها روی کیبورد تکرار می‌شوند. پیدا کردن همه‌ی Cها روی ساز کیبورد نباید خیلی سخت باشد.
فقط باید الگوها را پیدا کنید.
همانطور که بیان کردم، C کلید سفید در سمت چپ دو کلید سیاه است و این ارتباطی با این که در کدام بخش الفبا هستید،ندارد.

نحوه‌ی پیدا کردن نت F

خب حالا یک نکته‌ی نهایی قبل از اینکه آماده‌ی نواختن ساز کیبورد باشید، داده می‌شود.
مثل نوت C، آموختن نت F هم مهم است.
به خاطر سپردن محل آن نسبتاً آسان است زیرا نت F همیشه قبل از یک گروه متشکل از سه کلید سیاه است.
هر نت F را روی کیبورد برای آشنا شدن با آن پیدا کنید و بنوازید.
مثل نت C، هر F نیز هفت نت با F بعدی یا قبلی فاصله دارد.

بدین روش می‌توانید محل همه‌ی نت‌های الفبای موسیقی در کلاس آموزش پیانو را حفظ کنید.
اگر بخواهید نکاتی اضافی را در این مرحله یاد بگیرید، سعی کنید همه‌ی Aها، Bها، Dها، E ها و Gها را نیز روی کیبورد پیدا کنید.
نیازی نیست که این کار را قبل از رفتن به مرحله‌ی بعدی انجام دهید ولی انجام این کار جالب و آسان است.
آن را امتحان کنید و دانش‌تان را بیازمایید.

نت‌های کامل، نت‌های نصفه و نت‌های یک چهارم

موسیقی پیانو با نشانه‌های موسیقیایی استاندارد نوشته می‌شود که از پنج خط تشکیل می‌شوند.
نیازی نیست بدانید که این خط‌ها نشانگر چه چیزی هستند.
ولی چیزی که در این مرحله باید بیاموزید معنای نت‌های کامل، نت‌های نیمه و نت‌های یک چهارم است.

می‌توانید ببینید که چطور یک نت کامل، نیمه یا یک چهارم وقتی به صورت نشانگذاری نوشته شوند اندکی متفاوت بنظر می‌رسند.
یک نت کامل یک نقطه با وسط خالی است. یک نت نیمه مثل یک نت کامل است ولی لبه‌هایش به سمت بالا کشیده شده‌اند.
یک نت یک چهارم یک نت نیمه است فقط نقطه‌ی آن با رنگ سیاه پر می‌شود.
اکنون که می‌توانید تفاوت بین هر کدام را ببینید بیایید کارایی آن‌ها را بررسی کنیم.

یک نت کامل چهار ضربه است.
بنابراین نواختن یک نت C و شمردن تا چهار درهر تمپو را امتحان کنید .

یک نت نیمه دو ضربه طول می‌کشد.
اکنون یک E را به مدت دو ضربه و E دیگری را دو ضربه بنوازید.
سپس بین Eها به طور موقتی انگشتان را بالا بیاورید .
این بدین معنی نیست که باید تنها «یک، دو، یک، دو» را بشمرید.
حتی زمان نواختن نت‌های نصفه، تا چهار بشمرید.

یک نت یک چهارم یک ضربه طول می‌کشد.
برای این تمرین بعدی، یک نت G را به مدت یک ضربه بنوازید و این را چهار بار انجام دهید.
یکبار دیگر، بین هر G، انگشت‌تان را بالا ببرید .
مجدداً به خاطر داشته باشید که به جای شمردن «یک، یک، یک، یک» تا چهار بشمرید.

شما پایه‌های ریتم را که یک مفهوم بسیار مهم در موسیقی است آموخته‌اید.
به شما تبریک می‌گویم!



:: بازدید از این مطلب : 243
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

دوتار یکی از سازهای مضرابی موسیقی ایرانی در آموزشگاه موسیقی است و همان‌گونه که از نام آن برمی‌آید، دارای دو سیم است.
این ساز را معمولاً با مضراب نمی‌نوازند و با ناخن، زخمه می‌زنند.

دوتار پیشینه‌ای چند هزار ساله دارد و می‌توان آن را مادر تنبور و سه‌تار محسوب کرد.
امروزه حوزه‌های نواختن دوتار عبارت‌اند از شمال خراسان در شهرهای بجنورد، اسفراین، شیروان، درگز و قوچان و جنوب و شرق خراسان در شهرهای تایباد، بیرجند، بردسکن، قائنات، تربت جام، کاشمر، باخرز، خواف و سرخس و نواحی ترکمن‌نشین شمال شرق از جمله استان گلستان و بخش علی آباد کتول همچنین برخی مناطق استان مازندران.
این ساز در نواحی مختلف، با اندکی تغییر در شکل و نحوه نوازندگی دیده می‌شود.
انواع دوتار در محدوده مرزهای جغرافیایی ایران به «دوتار خراسان» با دو گونه شمال و جنوب، «دوتار ترکمن» و «دوتار مازندران» تقسیم می‌شود شکل ساز و نحوه در دست گرفتن و سبک نواختن در شمال و جنوب خراسان تا حدودی با هم تفاوت دارد.
مردم مناطق خراسان قصه‌ها و داستان‌های خود را در قالب آهنگ‌هایی زیبا سینه به سینه به نسل‌های کنونی منتقل کرده‌اند.
اگرچه دوتار در شرق خراسان از تربت جام، تایباد و خواف سرچشمه می‌گیرد اما شهرهای دیگر خراسان نیز نوازندگانی در این ساز دوتار دارد.
در شهرهای کاشمر، فردوس، تربت حیدریه، قائن و بیرجند نیز در پی سفر هنرمندان زبده دوتار نواز شرق خراسان این ساز نواخته می‌شود.
تیره ترکمنهای سالور تربت جام در شرق خراسان نیز دوتار ترکمنی می‌نوازند.

آشنایی با ساختمان دوتار در وبلاگ آموزشگاه موسیقی

دوتار دارای کاسه‌ای گلابی‌شکل و دسته‌ای نسبتاً دراز و دو رشته سیم است.
طول دستهٔ آن حدود ۶۰ سانتی‌متر و کل ساز حدود ۱ متر است.
قسمت گلابی‌شکل این ساز از چوب درخت شاه‌توت و دستهٔ آن از چوب زردآلو یا درخت گردو ساخته می‌شود.
در قدیم به جای سیم از ابریشم استفاده می‌شد.
طبق نظر محمدحسین یگانه (حاج حسین)، برای سیم بم هشت لا و برای سیم زیر شش لا نخ ابریشم را به هم میتابیدند.
حاج حسین ایده‌آل صداگیری از ساز را نواختن با ابریشم می دانست،
چرا که عقیده داشت زبان ساز یا سیم که در قدیم از ابریشم ساخته می شد، باید از جنس خود ساز باشد .

خصوصیات استاد سه تار خوب آموزشگاه موسیقی

حاجی قربان سلیمانی سیم زیر دوتار خود را مؤنث و سیم بم را مذکر توصیف می‌کند.
او، علاوه بر این، سیم زیر را به حضرت آدم و بم را به حوا نسبت می‌دهد.
در شرق خراسان دوتارهای با ۸ پرده و یک نیم پرده و نیز با ۱۸۷ پرده به چشم می خورد.
دوتار ترکمنی نیز مانند دوتار شمال خراسان است با این تفوت که دسته دوتار ترکمن دارای زاویه انحراف به سمت بیرون است.
استفاده از تارهای ابریشمی به جای سیم فلزی نیز در شمال خراسان و در نواحی ترکمن نشین رایج بوده‌است.
از مرحوم الیا قلی یگانه دوتار نواز معروف ترکمن در درگز آثاری وجود دارد که با دوتاری با تارهای ابریشمی نواخته شده است.

دوتار در شمال خراسان با نسبت چهارم و پنجم کوک می‌شود.
با کوک ترکی می‌توان نغمه هایی همچون گرایلی، شاختا، نالش، دوست‌محمد و غریب و با کوک کردی آهنگهای الله‌مزار، لو، درنا و جعفرقلی را اجرا کرد.
در شرق خراسان نیز دو کوک متداول وجود دارد که اغلب غزلیات و دوبیتی ها با کوک فاصله چهارم و اشترخجو ، آهو و… با کوک فاصله پنجم نواخته می شود.



:: بازدید از این مطلب : 220
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 4 دی 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

یادگیری موسیقی برای بزرگسالان در بهترین آموزشگاه موسیقی مزایا و چالش‌های خاص خودش را به همراه دارد.
یکی از اصلی‌ترین چالش‌های پیش روی بزرگسالان، فقدان زمان است. تمرین مداوم و مستمر در زندگی پرمشغله بزرگسالی دشوار است.
با این حال، بزرگسالان به طور خودانگیخته و مستقل عمل می‌کنند پس اگر روی این کار تمرکز کنید، قادر به یادگیری خواهید بود.
در اینجا ساده‌ترین آلات موسیقی برای یادگیری در بزرگسالی را به شما معرفی می‌کنم.

سازهای مناسب بزرگسالان بهترین آموزشگاه موسیقی

یوکی لیلی

یوکی لیلی اولین ساز فوق العاده برای فردی است که هیچگاه سازی نزده است ولی می‌خواهد در حین خواندن، بنوازد.
این ساز برای بزرگسالان و کودکان فوق العاده است.
سیم‌های نرم، قیمت مناسب و سهولت استفاده از آن با یادگیری کوردهای ساده، آنرا به سازی محبوب تبدیل کرده است.
یکی از بهترین بخش‌های یوکی لیلی وجود مقادیر زیاد منابع آموزشی آنلاین است.
به راحتی می‌توانید با تماشای ویدئوهای رایگان یوتیوب، نواختن آنرا یاد بگیرید و هزاران متن آموزشی در مورد نواختن آوازهای محبوب وجود دارد.

پیانو

باز هم، پیانو لزوماً ساز آسانی نیست ولی یادگیری برخی از کوردها برای آغاز همخوانی با خودتان چندان سخت نیست.
یادگیری پیانو برای بسیاری از یادگیرندگان در قالب درک مستقیم است چون دارای ساختاربندی بصری است.
اشکال کوردها قابل انتقال است.
نواختن کورد C بسیار شبیه نواختن کورد F یا G است و رسیدن به تون صدای خوب چندان دشوار نیست.
خبره شدن در پیانو نوازی بسیار دشوار است اغلب نوازندگان حرفه‌ای پیانو قبل از زمانیکه یادشان می‌آید، می‌نواخته‌اند.
با این حال یادگیرنده بزگسال و با انگیزه می‌تواند به سرعت مهارتهای اصلی نواختن پیانو را کسب کند.
داشتن معلم پیانو حرفه‌ای را حتی اگر بزرگسالان هستند به شما پیشنهاد می‌کنم، یادگیری عادات و تکنیک‌های درست از همان ابتدا کار اهمیت دارد.
عادات بد تا ابد با شما باقی خواهند ماند.

آموزش سازهای کوبه ای در کلاس آموزش تمبک

اگر می‌خواهید با دوستان و سایرین هم نوازی ‌کنید، یادگیری سازکوبه ای روش جالبی برای این کار است.
نواختن ساز کویه ای برخلاف تصور عموم، ساده نیست. نواختن دمبک یا شیکر یا دایره زنگی در طول کل یک آهنگ دشوار است.
ولی یادگیری آن جالب و لذتبخش است.
منابع آنلاین زیادی در مورد الگوها و تکنیک‌های پایه‌ای این ساز وجود دارد.
یادگیری طبل نوازی در بزرگسالی هم جذاب است بسیاری از افراد این کار را روش خوبی برای تخلیه استرس می‌دانند چون به فعالیت جسمانی زیادی نیاز دارد.

یکی از بهترین مقاله های منتشر شده در این زمینه نکات مهم در انتخاب ساز موسیقی است

گیتار بیس

آموزش به پدرم را با گیتار بیس آغاز کردم چون قبلاً گیتار می‌نواخت.
او عاشق این ساز شد!
در هر آهنگی می‌توان خط بیس را دنبال کرد و تنها یک خط بیس وجود دارد در حالیکه در نواختن گیتار اصلی انبوهی از بخش‌های مختلف روی صدای ضبط شده وجود دارد.
پس یادگیری این ساز به لحاظ شنوایی، سرگرم کننده است.
نواختن گیتار بیس در کنار دیگران هم لذت بخش است.
تبدیل شدن به بیس نواز حرفه‌ای ساده نیست.
در اصل یادگیری این ساز به خاطر حس خوب و پیوند با طبل نواز، نیازمند صرف زمان است.
با این حال ابزار خوبی برای جمع نوازی است و نسبت به گیتار اصلی برای یادگیرنده جذاب‌تر و ساده‌تر است.

گیتار

آخرین ساز، گیتار است.
یادگیری گیتار ساده نیست.
باید به یادگیری آن علاقمند بمانید.
در ابتدای کار انگشتانتان آسیب خواهند دید، صدای خوبی تولید نخواهید کرد و می‌فهمید که برای خوب نواختن به تلاش زیادی نیاز دارید.
البته این ساز، سرگرم کننده هم هست مردم در حین تأمل به سازها، غالباً اول از همه به گیتار فکر می‌کنند.
هزاران گیتار خوب و ارزان، تعداد زیادی معلم گیتار حرفه‌ای و منابع یادگیری آنلاین بیشماری هم در این زمینه وجود دارند.

اگر می‌خواهید گیتار نوازی را یاد بگیرید فقط باید انجامش دهید. فقط بدانید که شروع کار آسان نیست ولی تلاش بیشتر، مسیر را ساده‌تر می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 1 دی 1398 | نظرات ()