نوشته شده توسط : vavmusic
نگهداری از پیانو

جای مناسب نگهداری از پیانو در خانه

برای اینکه بهترن نقطه برای نگهداری از پیانو در خانه پیدا کنید، لازم است بدانید که کجا نباید این ساز را بگذارید.
در این مطلب شما را راهنمایی می کنیم تا یک جای کاملاً مناسب برای نگهداری از پیانو خود پیدا کنید.

دمای هوا و محیط

برای پیدا کردن یک جای مناسب برای نگهداری از پیانو ، لازم است که در مورد دمای هوا و محیطی که می خواهید پیانو را در آن قرار دهید کاملاً دقت کنید…
نکته خیلی مهم این است که پیانو باید در یک دمای ثابت قرار بگیرد.
پیانو نباید جایی باشد که دمای آن مدام عوض شود. (شبها سرد و در طول روز گرم و یا بالعکس…).
عزم خود را جزم کنید تا اتاقی را انتخاب کنید که دمای سیستم گرمایی آن در زمستان پایین و در تابستان خیلی گرم نباشد.

دمای ثابتی حدود ۲۰ سانتیگراد و درصد رطوبت بین ۴۵ و ۶۰ درصد مناسبترین دما است.
می توانید یک رطوبت سنج خریداری کنید و به دیوار بچسبانید تا از میزان رطوبت و دما اطلاع پیدا کنید.

سیستم های حرارت مرکزی

دشمن شماره یک پیانو!
قبل از اینکه سیستم های حرارت مرکزی اختراع شوند، پیانو کمتر احتیاج به کوک داشت و طول عمر بیشتری هم داشت!
سیستم های حرارت مرکزی هوا را خشک می کند و رطوبت را از داخل چوب پیانو بیرون می کشد.
این مشکل بسیار بزرگی است چرا که بسیاری از قسمتهای پیانو ساخته شده از چوب است.

وقتی بخاری در طول شب خاموش است، رطوبت بالا می رود، وقتی که دوباره در روز روشن می شود، رطوبت دوباره پایین می آید.
این تغییرات در رطوبت باعث انقباض و انبساط در چوب شده و صدای پیانوی شما را عوض می کند.
به مرور، مشکلاتی مثل اشکالات در پیچهای کوک، صغحه صدای ترکدار، بریدج چند تکه شده، چکشهای لق و از کلیدهای جدا شده میتواند رخ دهد!

سیستم گرمایشی باعث ایجاد ترک در صفحه صدا می شود و صفحه صدای ترک خورده باعث تولید نویز در صدای پیانو میشود.
در موارد حاد، میتواند صدای پیانو را کاملاً بی روح کند.
سیستم های گرمایش تخته پیچ را خشک می کنند.
این مسئله باعث باز شدن پیچهای کوک که سیم ها را با فشار زیاد نگه می دارند می شود.
در نتیجه پیانو شما روی کوک نخواهد ماند.

پیانو خود را از منبع گرما دور کنید

تا آنجایی که می توانید پیانو را از رادیاتور، بخاری و هر نوع سیستم گرمایی دور کنید.
هیچ وقت پیانو را در اتاقی که بالای شوفاژخانه قرار دارد نگذارید،
اتاق هایی که دارای سیستم گرمایشی زمینی هستند هم اصلاً مناسب نیستند.
چرا که کاملاً پیانو شما را خراب می کنند.
اگر شما در تمامی نقاط خانه از سیستم گرمایشی زمینی استفاده میکنید باید زیر پیانو فرش پهن کنید، این فرش میتواند یک جور محافظ برای پیانو شما باشد.

نور آفتاب لذت بخش است، اما پیانو هیچ علاقه ای به آفتاب گرفتن ندارد!

نور مستقیم که از پنجره وارد اتاق می شود می تواند برای پیانو مشکل ساز باشد.
جدا از ایجاد اختلال در میزان رطوبت، نور مستفیم آفتاب میتواند باعث یک مسئله جدی دیگر شود. کم رنگ شدن ساز و…

اگر پیانو شما در معرض مستقیم آفتاب قرار بگیرد- حتی برای چند روز- چوب آن شروع به کم رنگ شدن می کند.
رنگ های براق پلی استر هم اگر برای مدت طولانی زیر نور مستفیم خورشید قرار بگیرند خراب می شوند.
راه حل چیست؟! پیانو خود را از پنجره آفتابگیر است دور کنید و یا روی پیانو خود کاوری قرار دهید تا از آن محافظت کند.

آشپزخانه تهدیدی دیگر

اگر شما آشپزخانه اُپن دارید، تا جایی که می توانید محلل نگهداری از پیانو خود را از آشپزخانه دور کنید.
خیلی افراد پیانو خود را دقیقاً کنار آشپزخانه اُپن قرار میدهند.
بخار غذا جذب چوب پیانو شده، در نتیجه درصد زیادی از رطوبت را به خود می گیرد؛
این اتفاق باعث بروز بسیاری از مشکلات مانند: کند شدن و چسبیدن کلیدها، چکشها و سست شدن دمپر ها و منبسط شدن نمد ها می شود.
این رطوبت بیش از حد می تواند باعث خراب شدن پین ها، بریج و سیم های پیانو شود.

اگر علی رقم تلاش شما برای آسیب ندیدن پیانوتان، دچار مشکل شدید،
از فردی که پیانو شما را کوک می کند بخواهید یک دستگاه مرطوب کننده داخل پیانو شما قرار دهد تا مقداری رطوبت وارد چوب پیانو شود.
اگر مشکل شما رطوبت است از دستگاه کاهش دهنده رطوبت داخل پیانو استفاده کنید.

باد سرد به پیانو آسیب می رساند

اگر پیانو شما در کنار پنجره و یا در خروجی خانه قرار دارد که سرما از آنها و یا درز پنجره و در وارد می شود، مراقب باشید!
پیانویی که در معرض وزش باد سرد و یا به اصطلاح سوز سرما قرار بگیرد، کلیدها در آن منقبض می شوند،
دمپرها از کار می افتند و بسیاری مشکلات دیگر به وجود خواهد آمد که کار پیانو شما را مختل می کند.
پنجره های دو جداره میزان این مشکل را کاهش می دهد.

کدام اتاق بهترین مکان برای نگهداری از پیانو است؟

بعضی افراد که شانس داشتن اتاق مخصوص ساز دارند که خوش به حالشان! در غیر این صورت،
اتاق غذا خوری می تواند بهترین مکان برای نگهداری از پیانو باشد.
در اتاق غذا خوری میزان رطوبت ثابت است و دمای آن نسبت به جاهای دیگر خانه پایین تر است.

گرد و غبار بزرگترین مشکل پیانو

احساس آن ساده است بخصوص اگر پیانو شما مشکی با روکش پلی استر باشد.
حتی اگر هر روز آنرا تمیز کنید باز روز بعد متوجه خواهید شد که چقدر گرد و غبار روی ساز نشسته است.
البته این فقط قسمتی است که شما آنرا مشاهده می کنید،
بخصوص اگر شما عادت به باز نگاه داشتن درب پیانو چه از نوع بزرگ (رویال) و چه دیواری باشید،
در اینصورت شاهد نشستن خاک و غبار بر روی همه قسمتهای داخلی خواهید بود.

گرد و غباری که وارد مکانیسم پیانو می شود روی سیم ها و قطعات اکشن پیانو نشسته
و بتدریج باعث ایجاد اختلال در فعالیت عادی آنها می شود.
سیم های باس پیانو قطور و بعلت پهنای بیشتری که دارند بسادگی گرد و خاک را بخود می گیرند.
بخصوص اگر از پیانو بندرت استفاده شود، بخار آب یا ذرات احتمالی چربی در هوا
باعث می شود که گرد و خاک بطور دائم روی این سیم ها بماند و صدای سیم را تغییر دهد.
یادآور می شود که گرد و خاک موجود در محیط به علت ذرات معلق شیمیایی که دارند می توانند به اکسیده شدن سیمهای پیانو کمک کنند.

بنابراین اگر محل زندگی شما اصولآ گرد و خاک زیادی دارد از باز گذاردن در پیانو (چه از نوع بزرگ چه از نوع دیواری) خودداری کنید.
چنانچه اصرار دارید که پیانو بزرگ (رویال) شما درب باز داشته باشد از پوششهای مخصوصی که به روی سیمها می کشند استفاده کنید.

چگونه پیانو را تمیز کنیم؟

همانطور که احتمالآ دیده اید بهترین پارچه برای تمیز کرده پیانو پارچه های زرد رنگی است که اغلب با پیانوهای نو به شما تحویل می شود.
این پارچه ها که نرم هستند حاوی برخی مواد شیمیایی هستند
که به سادگی به هنگام برخورد با سطح بیرونی پیانو دارای الکتریسته ساکن شده گرد و غبار را به خود جذب می کنند.

اگر چنین پارچه ای در اختیار ندارید یک تکه پارچه پشمی طبیعی می تواند انتخاب بعدی شما باشد.
اما هنگام کار با آن باید دقت کنید که محکم آنرا به روی ساز نکشید چرا که ممکن است روی پیانو خط بیندازد.

در نهایت پارچه های سفید توری که در آشپزخانه استفاده می شود
به شرط نو و تمیز بودن و نیز دقت در استفاده از آن، می توانند بعنوان انتخاب بعدی برای پاک کردن پیانو بکار روند.

برای تمیز کردن کلاویه ها که اغلب به دلیل چربی و عرق احتمالی موجود در انگشتان، گرد و خاک را بخود می گیرند
باید پارچه را به مقدار خیلی کم مرطوب کنید و به آرامی روی آنها بکشید.
فراموش نکنید که سطح اطراف کلید های سیاه پیانو را نیز پاکیزه کنید.

آموزشگاه پیانو در تهران

هرچند در بازار مایعات و اسپری های مخصوصی برای پاک کردن پیانو وجود دارد،
اما سعی کنید حتی المقدور از آنها برای پاک کردن ساز خود استفاده نکنید.
اغلب این مواد دارای ترکیبات شیمیایی بوده و در بلند مدت تاثیر نامطلوب روی ساز شما خواهند گذاشت.

فراموش نکنید!

محل های ممنوعه نگهداری از پیانو :

• کنار پنجره ای که اشعه آفتاب و یا باد سرد از آن وارد شود.
• کنار در خروجی خانه.
• کنار و یا جلوی رادیاتور، بخاری و سیستم های گرمایی دیگر.
• در اتاقی که سیستم گرمایشی زمینی دارد.
• در نزدیکی آشپزخانه اُپن.
• کنار و یا زیر کولر.
• در گاراژ، زیرشیروانی و یا انباری.



:: بازدید از این مطلب : 114
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

به گزارش اخبار موسیقی واوموزیک «ماسانوری تاکاهاشی» ملقب به «کیتارو» ۳ سال پس از حضور و اجرایش در ایران،
بار دیگر در تهران به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

از فارس، همه مجوزهای این کنسرت صادر شده است و بلیت فروشی آن به زودی آغاز خواهد شد.

علی چراغعلی تهیه کننده این کنسرت درباره این برنامه توضیح داد:
خوشبختانه تمام مجوزهای برگزاری این کنسرت صادر شده است
و قرار بود این کنسرت در 4 اسفند درتهران برگزار شود
ولی بنا به برخی برنامه ریزی ها از سوی ما و آقای کیتارو تصمیم نهایی را گرفتیم
و در اردیبشت سال 97 این کنسرت در تهران و چند شهر دیگر در کشور روی صحنه خواهد رفت.

چراغعلی افزود:
پس از اجرای قبلی تقاضاهای بسیاری از شهرستان‌ها مبنی بر برگزاری این برنامه در چند شهر ایران داشتیم
که همین باعث شده این بار علاوه بر تهران در چند شهر دیگر کشور نیز این کنسرت را برگزار کنیم
که جزئیات آن به زودی اعلام خواهد شد تا تور کنسرت‌های این هنرمند در ایران، این بار به شکلیمتفاوت برگزار شود.

کیتارو، مهر ماه سال 93 اجرایی پرمخاطب را در تهران و سالن وزارت کشور روی صحنه برد
و استقبال از این کنسرت باعث تمدید آن شد.
سه سال پس از آن اجراها، این هنرمند نامدار جهان بار دیگر در تهران به اجرای برنامه خواهد پرداخت.

«ماسانوری تاکاهاشی» ملقب به «کیتارو» متولد چهارم فوریه ۱۹۵۳ در شهر تویوهاشنی ژاپن است.
او اولین‌بار با آلبوم «جاده ابریشم» سر زبان‌ها افتاد.

طبق آمار اخبار موسیقی این آلبوم تنها در ایران با استقبال روبه‌رو نشد، چراکه در سال ۱۹۸۶ با استقبال جهانی روبه‌رو شد.

جاده ابریشم، موسیقی‌ای بود برای مستندی ژاپنی که به مدت پنج سال در تلویزیون به نمایش درآمد.
کیتارو در سال ۸۷میلادی به دنبال استقبال از آلبوم جاده ابریشم،
با همکاری موسیقیدانانی چون جان اندرسون و می‌کی هارت آلبوم مطرح «نور روح» را عرضه کرد
که حدود ۱۰میلیون کاست از آن فروخته شد و در ایران هم با استقبال زیادی روبه‌رو شد.

از دیگر آلبوم‌های کیتارو که در ایران با استقبال مواجه شده می‌توان از «ماندالا» یاد کرد.

کیتارو در کنار محبوبیت جهانی، جایزه معتبر گرمی (Grammy) را که به اسکار موسیقی شهرت دارد
بابت موسیقی فیلم «بهشت و دوزخ» (ساخته اولیور استون) از آن خود کرده است.

این جایزه سال ۱۹۹۴ به او اعطا شد. کیتارو سال‌هاست در آمریکا و شهر سانفرانسیسکو ساکن است
و موسیقی خود را که برگرفته از اصوات طبیعت است عمدتا در استودیوی شخصی‌اش در کوه‌های ژاپن می‌سازد.



:: بازدید از این مطلب : 106
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic
کتاب آموزش سه تار

کتاب آموزش سه تار

نام کتاب: آموزش سه تار جلال ذوالفنون

نویسنده : جلال ذوالفنون

ناشر : انتشارات آهنگ

توضیحات :

جلال ذوالفنون در سال ۱۳۱۶ در آباده فارس متولد شد.
در کودکی همراه خانواده اش به تهران آمد.
فراگیری موسیقی را از ده سالگی در خانواده ای اهل موسیقی شروع کرد
و سپس به هنرستان موسیقی رفت و تار را در محضر استاد موسی خان معروفی آموخت.
در آن جا بود که علاوه بر تار به آموزش ویلن و سه تار هم پرداخت.

در سال ۱۳۳۸به استخدام اداره هنرهای زیبا درآمد و به تدریس موسیقی پرداخت،
سپس رشته موسیقی را در دانشگاه تهران دنبال کرد.
برداشت تازه ای که در این ایام از موسیقی ایرانی در او شکل گرفت، نقطه عطفی بود که عملی گردید.

از سال ۱۳۴۶ فعالیت خود را روی سه تار متمرکز کرد.
پس از اتمام تحصیلات دانشگاهی جهت تکمیل آن به مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ایرانی رفت.
درآن مرکز به کار تحقیق و تدریس موسیقی ایرانی مشغول شد.
در این سال ها از راهنمایی های نوازندگان قدیمی سه تار بودند برخوردار گردید.

او از روش‌های اساتیدی چون ابوالحسن صبا، ارسلان درگاهی و همچنین راهنمایی‌های احمد عبادی بهره یافت.
پس از پایان دانشکده در همان جا و در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی ملی به تدریس سه‌تار پرداخت.

آموزش سه تار

جلال ذوالفنون آثار نوشتاری و صوتی فراوانی در زمینهٔ موسیقی ایرانی از خود به جای گذاشته
که از بین آنها می‌توان آلبوم‌های گل صدبرگ و آتشی در نیستان با صدای شهرام ناظری را نام برد.
همچنین از دیگر آثار او می‌توان به مستانه، سرمستان و شب عاشقان با صدای علیرضا افتخاری
و آلبوم شیدایی با صدای صدیق تعریف اشاره کرد.

ذوالفنون سالیان متمادی در زمینه تحقیق و تتبع گام برداشت و کوشید جوانان را با این قلمرو آشنا کند.
مهم‌ترین کار وی پس از تحقیق، تدریس بود.
کتابی با عنوان گل صدبرگ (به کوشش سروش قهرمانلو) که مجموعه‌ای از نوشته‌ها و خاطراتش درباره موسیقی است،
از او منتشر شده‌است.

جلال ذوالفنون در ۲۸ اسفند ماه سال ۱۳۹۰ در اثر خونریزی داخلی
پس از جراحی قلب باز، در بیمارستان البرز کرج درگذشت
و به وصیت خودش وبا حضور دوستاران و خویشانش در قبرستان امامزاده طاهر کرج به خاک سپرده شد.

اساسا تالیفات جلال ذوالفنون در زمینه تدریس و نقد و بررسی است.
ازجمله «تجزیه و تحلیل موسیقی ایران» و کتاب حاضر می باشد.



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

معرفی و ویژگی های پارکت ترمووود

پارکِت یا کف‌پوش چوبی، کف‌پوش ی از جنس چوب است که برای داخل ساختمان استفاده می‌شود.
بدین صورت که قطعات پارکت را به صورت موازی در کنار هم قرار می‌دهند تا کف ساختمان پوشیده شود.
پارکت‌ها در ابعاد و اندازهای مختلف مانند ۲۵*۲ متر و۳۰*۱ متر وجود دارند
که بخاطر وجود بعضی از مواد پلاستیکی موجود در آن مانع از خوردگی‌های موریانه‌ایی و حشراتی می‌شود.
به علت این که از چوب در ساختار آن استفاده شده
نباید در مجاورت با رطوبت و آب باشد که این نوعی ضعف برای این مواد محسوب می‌شود.

پارکت به پوشش هائی اطلاق می‌شود که معمولا از جنس چوب یا از مشتقات آن ساخته شده
و به صورتهای مختلف قابل اجرا بر روی کف ساختمان می‌باشند.
در گذشته بیشتر از مدلهائی که از چوب طبیعی با تکه‌های کوچک به صورت پازلی در کنار هم قرار می‌گرفت استفاده می‌شد
که مشکلات فراوانی به همراه داشت
که از جمله آنها می‌توان به تعمیرکردن و ساب و لاک زدن هر ساله اشاره نمود

پارکت ترمووود S راش 45*7

پارکت های ترمووود نسل جدیدی از پوشش های کف میباشد
این نوع پارکت ها مانند پارکت های قدیمی با چسب نصب شده و پس از نصب، سطح کار کاملا ساب می خورد
تفاوتی عمده این نوع پارکت ها با پارکت های چوبی معمولی لایه نهایی یا همان لاک میباشد
که به جای آن از واکس استفاده میشود و لایه نهایی کار به جای لاک خود چوب هست.
این واکس ها پایه روغن میباشد که بیشتر مانع از لک پذیری و آسان تر کردن نظافت چوب مورد اسفاده قرار میگیرند.
این پارکت ها را می توان با خیال راحت در فضاهای مرطوب و آب خور مانند آشپزخانه استفاده کرد.

روش های و مدل های مختلفی از جمله مدل جناقی یا آجرچینی را میتوان با این نوع پارکت اجرا کرد



:: بازدید از این مطلب : 214
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 8 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic
لباس عروس

انتخاب لباس عروس مناسب و شیک

برای بعضی از دخترخانم ها انتخاب لباس عروس به دوران کودکی آن ها بازمی گردد
و حتی در بازی های کودکی خود را در لباس عروسی تصور می کنند،
در مقابل برخی از دختر خانم ها تا زمانی که تصمیم به ازدواج نگیرند هیچ گاه به لباس عروس دلخواه خود فکر نمی کنند.
فرقی نمی کند از کدام دسته از خانم ها هستید انتخاب لباس عروسی یکی از کلیدی ترین تصمیم های مراسم عروسی است.
نکاتی که برای انتخاب عروس باید رعایت کنید به شما کمک می کند تصمیم بهتری بگیرید.

اندام و شخصیت خود را در نظر بگیرید

مدل لباس عروس برای افراد قد کوتاه با لباس عروس برای افراد قد بلند بسیار متفاوت است.
اندام، شخصیت و نوع لباسی که همیشه می پوشید در نکاتی که برای انتخاب لباس عروس در نظر می گیرید باید مورد توجه قرار بگیرند.

لباس های با دنباله بلند برای خانم های قد بلند مناسب است
ولی خانم های کوتاه قد دراین لباس ها گم می شوند.
خانم هایی که سرشانه های بزرگ دارند باید از انتخاب لباس دکلته خودداری کنند.

همچنین لباس شما نشان دهنده شخصیت شماست
اگر در تمام زندگی تان به سادگی اهمیت می داده اید و لباس ها پر زرق و برق نمی پوشیدید
اجازه ندهید اصرار دیگران شما را مجبور به انتخاب لباسی کند که با شخصیت حقیقی شما هیچ تناسبی ندارد
و بعد ها پشیمان می شوید.
برعکس این نکته هم صادق است اگر لباس زرق و برق دار دوست دارید برای تشویق سایرین لباس ساده نپوشید.

مشاوران واقع بین داشته باشید

یکی از نکاتی برای انتخاب لباس عروس که حتما باید به آن توجه کنید استفاده از مشاوران واقع بین و صاحب سلیقه است.
نباید هنگام خرید لباس تیم تشویقی با خود ببرید که هرچه می پوشید تشویق کنند و از گفتن نقاط ضعف خودداری کنند.

بلکه بهتراست افراد صاحب سلیقه که نقاط قوت و ضعف شما را می شناسند همراه خود ببرید تا در انتخاب بهتر یاری تان کنند.

چنین افرادی نعمت هستند به ویژه وقتی تصمیم گیری سخت می شود و شما نمی توانید به راحتی تصمیم بگیرید.

بودجه لباس را از قبل مشخص کنید

یکی از مهمترین تکنیک های انتخاب لباس عروس تعیین بودجه است.
وقتی بدون در نظر گرفتن بودجه به سراغ خرید می روید ممکن است تصمیمی بگیرید که بعدها باعث پشیمانی شما شود.
بنابراین برای یک انتخاب عاقلانه حتما بودجه ای که برای لباس عروس خود در نظر گرفته اید مشخص کنید.

هیچ چیز را فدای راحتی نکنید

یکی از نکاتی برای انتخاب لباس عروس که بسیار تاثیر گذار است.
راحتی و امنیت در لباس است، فکر نکنید یک شب است و تحمل می کنم.
ممکن است تمام عروسی خود را با یک لباس تنگ، سخت و دست و پاگیر هدر بدهید.
مراسم ازدواج یک شب است اما یک شب طولانی که قرار است خاطره انگیز باشد.
بنابراین در انتخاب لباس عروس حتما راحتی را در نظر بگیرید و لباسی را انتخاب کنید که با آن بتوانید به راحتی راه بروید و از مراسم لذت ببرید.

عجله نکنید

برای انتخاب لباس عروس عجله نکنید.
نکاتی برای انتخاب لباس عروس که باید در نظر داشته باشید این است که نزدیک ترین زمان ممکن را برای خرید لباس عروس خود انتخاب کنید که پس از خرید سایز شما زیاد تغییر نکند. علاوه براین برای خرید هم عجله نکنید لباس های مختلف را امتحان کنید و چیزی را انتخاب کنید که به خواست و سلیقه شما نزدیک باشد.

برای تصمیم گیری نهایی فرصت بخواهید و سعی کنید حداقل دو روز بعد از انتخاب لباس تصمیم نهایی خود را بگیرید.

لباس عروس خود را ببینید

برای انتخاب لباس عروس حتما این نکته را به یاد داشته باشید که باید لباس را ببینید و پارچه آن را لمس کنید.
به هیچ عنوان از روی ژورنال و عکس لباس عروس را انتخاب نکنید،
چراکه ممکن است هنگام مشاهده لباس نکاتی به ذهنتان برسد که درعکس قابل ملاحظه نباشد.

برگزاری مراسم عروسی

دقت کنید حتما لباس عروس سایز خودتان باشد.
یکی از نکاتی برای انتخاب لباس عروس که باید توجه داشت، آن است که لباس سایز خودتان را انتخاب کنید.
برخی اوقات مسئولان مزون لباس سایز دیگری را به شما می پوشانند
و می گویند در صورت انتخاب سایز شما را سفارش می دهند این کار انتخاب خطرناکی است.
ممکن است لباس زمانی که برای شما آورده می شود با آنچه می خواهید متفاوت باشد.

ازتجربه های جدید نترسیگاهی در مورد یک مدل لباس تصوری داریم که اصلا درست نیست.
بنابراین توصیه ما به شما این است که از امتحان کردن لباس های مختلف نترسید و حداقل لباس ها را پرو کنید.د

گاهی در مورد یک مدل لباس تصوری داریم که اصلا درست نیست.
بنابراین توصیه ما به شما این است که از امتحان کردن لباس های مختلف نترسید و حداقل لباس ها را پرو کنید.
رنگ متداول برای لباس عروسی سفید است اما گاهی یک لباس نباتی، کرم یا بژ به شما بیشتر می آید؛
این هم از آن چیزهایی است که پرو و امتحان کردنش اصلا ضرر ندارد، بپوشید و اگر دوست نداشتید سفارش ندهید به همین راحتی.

حال که به نکاتی برای انتخاب لباس عروس اشاره کردیم
خوب است به این موضوع هم اشاره کنیم که انتخاب لباس عروس باید در یک محیط آرام و به دور از استرس انجام بگیرد
نگرانی و فکر و خیال را از خود دور کنید،
یک وعده غذایی سبک بخورید تا گرسنه نباشید و آنگاه به سراغ انتخاب لباس عروس رویایی خودتان بروید.



:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic
گیتار دوازده سیم

آشنایی با گیتار دوازده سیم

گیتار دوازده سیم(Twelve-string Guitar) نوعی گیتار آکوستیک یا الکتریک با سیم های فلزی است
که به جای شش سیم، دوازده سیم دارد.
نحوه ی قرارگیری سیم ها به صورت شش دسته ی دوتایی است
که هر دسته کورس(Course) نامگذاری می شود.
در واقع در سازشناسی واژه‌ی کورس به تعداد دو یا بیشتر سیم های مجاور روی سازهای زهی گفته می شود
که سیم ها با فاصله ی کمی نسبت به هم قرار می گیرند،
ولی هر کورس با دیگری فاصله‌ای استاندارد دارد.

ویژگی های گیتار دوازده سیم

گیتار دوازده سیم نسبت به گیتار آکوستیک معمولی صدایی غنی تر، پرتر و با زنگی متفاوت را ارائه می دهد.
اصولا صدای این نوع گیتار به علت تفاوت بسیار کم فرکانس های هر کورس(دو سیم مجاور)
یک نوع افکت کوروس(Chorus) طبیعی را داراست.
کوک این گیتار با گیتار های دیگر یکسان است
و اکثر گیتاریست ها از کوک استاندارد برای این گیتار استفاده می کنند.
در هر کورس از گیتارهای دوازده سیم معمولا سیم بالایی صدای بم تری را نسبت به سیم دوم ارائه می دهد
و فاصله ی موسیقیایی هر جفت یا یکسان(Unison) است
یا اکتاو(Octave)، این نوع تنظیم را اولین بار کمپانی ریکنبیکر(Rickenbacker) در مدل “۳۶۰/۱۲″ خود بکار گرفت
و بعد ها به عنوان تنظیم استاندارد در خیلی از گیتارهای دوازده سیم بکار گرفته شد.
گیتار دوازده سیم در دو فرم الکتریک و آکوستیک ارائه می شوند، نوع آکوستیک این گیتار به مراتب رایج تر است.

آموزش گیتار

مشنا دقیق گیتار دوازده سیم مدرن نا مشخص است
با این حال بسیاری اجداد این ساز را دو ساز مکزیکی با نام های گیتارا سپتیما(guitarra séptima)
و باجو سکستو(bajo sexto) می دانند.
در دهه های ۲۰ و ۳۰ میلادی این نوع گیتار به یکی از اعضای اصلی دو سبک فولک(Folk) و بلوز(Blues) تبدیل شد،
دلایل اصلی این امر صدای پرحجم و پخته‌ی این گیتار بود
که می توانست بهترین همراه برای خوانندگان و یکی از بهنرین گزینه ها برای ریتم گیتار و آکورد نوازی باشد.
گیتاریست ها معمولا از گیتار دوازده سیم برای لید گیتار استفاده ی چندانی نمی کنند
چون پیاده سازی تکنیک های مختلف به ویژه بند کردن(Bend) و نواختن هر سیم بصورت جداگانه سخت تر از نوع شش سیم گیتار است.
گیتار دوازده سیم امروزه در سبک های فولک، راک و پاپ رایج است.



:: بازدید از این مطلب : 238
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 7 بهمن 1396 | نظرات ()