نوشته شده توسط : vavmusic
کوک سنتور - بهترین آموزشگاه موسیقی تهران

نکاتی در زمینه آشنایی با کوک سنتور

یکی از مشکلات آموزش ساز سنتور مبحث کوک سنتور است.
سنتور در میان سازهای دیگر با سرعت بیشتری از کوک خارج میشود.
و در مقابل تغییرات دمایی و حمل و نقل مقاومت کمتری دارد.
گاهی اساتید آموزشگاه موسیقی قبل از شروع آموزش اقدام به کوک سنتور هنرجویان میکنند.
اما با توجه به اینکه هنرجو پس از کلاس آموزش سنتور ساز را با خود به خانه برده دوباره مقداری از کوک خارج میشود.
این امر را میتوان یکی از دلایل دیر پرورش یادفتن هنرجویان آموزش سنتور نسبت به سازهای دیگر بیان کرد.
چرا که در اغلب اوغات با سنتور بدون کوک به تمرین میپردازند.

در زیر نکاتی را به شما خواهیم گفت که برای مبحث یادگیری کوک سنتور در هنگام آموزش سنتور در آموزشگاه موسیقی بسیار مفید خواهد بود.

چند نکته پیرامون کوک سنتور در  آموزشگاه سنتور

 

۱- البته این یک پیشنهاد است اما بسیار کارساز خواهد بود.
بهتر است ابتدا کوک سنتور را از سیم های سفیدد شروع کنید.
دلیل این امر این است که سیم های سفید مقاومت بیشتری دارند لذا احتمال پارگی در آن ها منتر است.
پس از آشنایی با اندازه مناسب فشار دست میتوانید به سراغ سیم های زرد بروید.

۲- تا قبل از ورزیده شدن در زمینه کوک و آموزش ساز سنتور به سیم های پشت خرک دست نزنید.
چرا که این سیم ها بسیار ظریف بوده و دقت و مهارت بالایی برای کوک نیاز دارند.
البته این را نیز توجه داشته باشید که با کوک کردن سیم های سفید سیمهای پشت خرک نیز تا حدودی کوک میشوند.

۳- توجه داشته باشید که یک شبه نمیتوان ره صد ساله رفت.
این کار صبر و حوصله زیادی میطلبد لذا در ابتدای امر خود را خسته نکنید.
بهتر است هر یک ربع که به کوک سنتور پرداختید مدتی استراحت کنید.
ممکن است اولین بار که سنتورخود را کوک میکنید حتی چندد روز طول بکشد.
اول یک بار سنتور را کوک کنید سپس دوباره سیم ها تک تک چک کنید تا از قرار داشتن سر جای خودد اطمینان حاصل کنید.

۶- گذاشتن دست چپ روی سنتور هنگام کوک سنتور کار شما را دو برابر میکند.
زیرا مادامی که اقدام به کوک کردن سنتور میکنید گرمای دست شما موجب از بین رفتن کوک آن میشود.

۷- نکته ایمنی این است که در زمان کوک کردن سنتور کسی در اطراف شما خصوصا سمت چپ نباشد.
سیمها هنگام پاره شدن معمولا به سمت چپ پرتاب شده و در برخورد با اشخاص أسیب رسان هستند.
همچنین سر خود را به ساز نزدیک نکنید تا در صورت پارگی احتمالی سیم ها به چشم شما برخورد نکند.

شروع کوک سنتور در  بهترین آموزشگاه سنتور

سنتور را به حالت مایل بچرخانید بطوریکه گوشیهای سنتور درست مقابل دست راست شما قرار گیرند تا به آنها کاملاً مسلط باشید.

تیونر را روی میز قرار دهید بطوریکه صفحه ی آن مقابل دید شما باشد.

کلید کوک سنتور را در دست راست بگیرید.

دم مضراب را در دست چپ نگه دارید.

سیم اول را دنبال کنید تا گوشی مورد نظر را پیدا کنید .

با استفاده از کلید کوک، سیم مربوطه را کمی شُل کنید .
این کار به این خاطر است که اگر سیم مورد نظر به عللی بالا رفته باشد شما آنرا دوباره پایین بیاورید
و مطمئن شوید که برای کوک باید سیم را آهسته آهسته و به نرمی سفت کنید تا به نت اصلی برسید.
این کار احتمال پاره شدن سیم را نیز کم میکند.

آموزشگاه موسیقی

حال با استفاده از دم مضراب که در دست چپ قرار دارد سیم اول را به صدا در آورید و به صفحه ی تیونر نگاه کنید.

در این مرحله عقربه تیونر را به سمت مرکز هدایت کنید تا عقربه روی عدد صفر قرار گیرد و چراغ سبز روشن گردد.
اگر عقربه پایین یا چپ بود گوشی را کمی سفت کنید و اگر عقربه بالا یا راست بود گوشی را کمی شل کنید تا چراغ سبز حاصل گردد.
توصیه اینکه خیلی تلاش نکنید عقربه دقیقاً روی عدد صفر قرار بگیرد .
چون به دو دلیل این کار مشکلی است .
دلیل اول: این نوع دستگاه های تیونر خیلی دقیق نیستند .
دلیل دوم: صدایی که شما از سنتور ایجاد می کنید با اندکی صدای محیط به میکروفن تیونر می رسد.
بنابراین اگر عقربه در حدود عدد ۵- تا ۵+ قرار گیرد مطلوب است.
در واقع پیشنهاد می کنم شما به چراغ توجه کنید، اگر سبز شد کار تمام است و می توانید به سراغ سیم بعدی بروید.

حال سیم اول کوک شده.
مابقی سیمهای نت سل را نیز به همین ترتیب عمل نمائید.



:: بازدید از این مطلب : 260
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

هنگامی که قصد رنت ماشین را دارید یکی از مهمترین معیارهایی ک در نظر گرفته میشود کیفیت و استاندارد ماشین است.


در سری مقاله های راهنمای انتخاب اجاره خودرو قصد داریم شما را با اسکانیا آشنا کنیم.

راهنمای انتخاب اجاره خودر

راهنمای رنت ماشین : شاید شما نیز از آن دسته افرادی باشید که به یک کمپانی خودروسازی خاص علاقه زیادی دارند.
شاید قصد خرید ماشین دارید اما ترجیح میدهید پیش از آن خودروی مورد نظر خود را آزمایش کنید و با خیال آسوده انتخاب کنید.
شاید قصد رانندگی با ماشین محبوب خودر را دارید اما از عهده هزینه بالای خرید آن بر نمی آیید.
شاید از جمله افرادی هستید که دوست دارید رانندگی با ماشین های مختلف را تجربه کنید.
این ها همه دلایلی است که افراد برای اجاره ماشین دارند.

تاریخچه اسکانیا اجاره ماشین

راهنمای رنت ماشین :
فیلیپ ورسن در سال ۱۸۹۱ کارخانه‌ای برای ساخت واگن‌های ترابری ریلی تأسیس نمود.
او پس از انجام مقدمات کار، نام این مجموعه را وابیس به معنی کارخانه واگن‌سازی نهاد که کارخانه تولیدی آن در منطقه سودتلیا قرار داشت.

از سوی دیگر در سال ۱۹۰۰ یک کارخانه دوچرخه‌سازی توسط گوستاو اریکسون در شهر صنعتی مالمو با نام اسکانیا تأسیس شد.
این شرکت به تدریج تغییر جهت داد و به سمت تولید خودرو و کامیون رفت تا اینکه در سال ۱۹۱۱ دو کمپانی در هم ادغام شدند و شرکت اسکانیا-وابیس را پدیدآوردند.

نشان این شرکت یک اژدها در نظر گرفته شد که روی سر آن تاجی قرار داشت و از دهانش آتش بیرون می‌آمد.
در آن سال‌ها خودروهای متفاوتی تولید شد و هم‌زمان تعدادی قایق، با موتور ۴ سیلندر ۱۲ اسب بخار نیز در خط تولید این کمپانی تولید شد.
به تدریج تولیدات شرکت گسترش یافت و در کشورهای دانمارک و نروژ نیز خطوط تولید آن، دائر شد



:: بازدید از این مطلب : 408
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic
افزایش تن صدا رفع گرفتگی صدا آموزشگاه موسیقی

راه های مقابله با گرفتگی صدا در خوانندگی

یکی از بهترین راههای درمان و کاهش گرفتگی صدا ، سکوت است.
صحبت، حتی در حد زمزمه هم سبب تحریک تارهای صوتی و وارد آمدن فشار به آنها میشود و بهبود آن را به تاخیر میاندازد.

اگر گرفتگی ناشی از سرماخوردگی است، با بستن شال گردن، ناحیه حنجره و گلو را گرم نگاه دارید تا بهبود زودتر حاصل شود.
از حضور در اماکن بسیار سرد، خشک، بدون رطوبت کافی و دودگرفته هم در زمان سرماخوردگی خودداری کنید.

استفاده از دستگاه بخور در اتاق یا استنشاق هوای مرطوب
حاصل از چند لحظه باز کردن دوش آب گرم در حمام به نرم شدن تارهای صوتی و حنجره کمک میکند.

آموزشگاه موسیقی

خوردن دو لیوان حاوی مخلوطی از شیر و مقداری عسل نیز به رفع گرفتگی صدا کمک میکند.

هنگام گرفتگی صدا بویژه اگر دلیلی چون سرماخوردگی دارد، غذاهای سرخ کردنی نخوریدو از مصرف ترشیجات خودداری کنید.
در عوض سوپ کمک شایانی به درمان و بهبود سریعتر التهابات ناحیه گلو میکند.

غرغره کردن مایعات و گلوشویها باعث افزایش گرفتگی صدا یا طولانی شدن زمان بهبود خواهد شد.
تعجب نکنید.
حین غرغره سیالات یا مایعات، بسیاری از مردم نمیتوانند مایع سیال را در انتهای دهان خود بغلتانند
و همین عادت، باعث تحریک بیشتر تارها و نواحی حنجره و گلو خواهد شد.

آموزش خوانندگی

قهوه، شکالت، چای، کوکا و هرچه دارای کافئین است،
به خشکی بیشتر گلو و تارهای صوتی می انجامد؛ از مصرف آنها حداقل در زمان گرفتگی صدا یا سرماخوردگی خودداری کنید.

به جای همه آنها آب ولرم بنوشید، بخصوص اگر گرفتگی صبحگاهی یا بیداری بعد از خواب صدای تارهایتان را خشن کرده است.

از مکانهای آلوده به دود سیگار، غبار و خاک اره، مواد شیمیایی و مانند اینها دور شوید. همه آنها جلوی استراحت تارها و بهبود را میگیرد.

اگر نمیتوانید از صاف کردن صدایتان جلوگیری کنید، حداقل مدام آن را تکرار نکنید.
سرفه کردن یا صاف کردن صدا و گلو، زمان بهبود و درمان تارها را افزایش میدهد.

آموزش آواز پاپ

در طب سنتی، خوردن لعابی که پس از جوشاندن چهار تخم یا چهار دانه حاصل میشود،
برای درمان گرفتگی صدا، نرم کردن سینه و تارهای صوتی مفید دانسته شده است.
دانه به به تنهایی، بامیه، خوردن سیب همراه با جویدن دانه هایش نیز باعث نرمی صدا میشود.

در بین برخی از مردم، خوردن مقداری جوشانده برگ کرفس یا اسفناج پخته هم به عنوان رافع گرفتگی صدا متداول است.



:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic

«ظاهر» یک خودرو اصل و بنیان آن است و حیات و ممات برندهای مشهور و بنامی همانند بنز، پورشه، ب‌ام‌و و لامبورگینی و… بر رعایت دقیق و موبه‌موی این اصل نهفته است.


از همین رو، تمامی آنها برای ظاهر محصولات خود اهمیت ویژه‌ای قائل‌اند.

طرح ظاهری و بدنه یک خودرو، مرحله‌ای از فرایند ساخت آن است که ذهن تمامی متصدیان یک کارخانه را به خود مشغول می‌دارد.
طرح بدنه، مقوله‌ای است که بر کارکرد کل یک مجموعه تأثیر می‌نهد و نمی‌توان به‌سادگی از آن گذشت؛
اگر خودرویی از آخرین دست آوردهای بشری استفاده نماید ولی دارای طرح مناسبی نباشد قادر نیست که از بازار فروش درخوری بهره‌مند گردد.
شاید یکی از معروف‌ترین مثال‌ها در این زمینه، محصول کراس‌اوور پونتیاک به نام آزتک باشد که از آن به‌عنوان یکی از زشت‌ترین اتومبیل‌های قرن نیز یاد می‌شود،
این خودرو علیرغم ویژگی‌های فنی نسبتاً خوب، به دلیل عدم برخورداری از طرحی مناسب و درخور، با شکست سهمگینی در بازار مواجه شد.
شاید بتوان یکی از عوامل ورشکستگی جنرال‌موتورز در سال ۲۰۰۸ میلادی و به تبع آن محو برند باسابقه پونتیاک را ناشی از طرح نامناسب این خودرو دانست.

بدنه خودرو هر چه باشد و به هر شکل و هیئتی که باشد یک نوع پوشش است که بر اندام شاسی دوخته می‌شود و این پیراهن بسیار قابل انعطاف است.
در مرحله عمل، طراحان از نخستین کسانی هستند که با تکوین و خلق یک بدنه، موجبات فروش خوب و یا بد یک خودرو را فراهم می‌آورند.

اجاره خودرو

آنها قادرند که بر روی شاسی یک اتومبیل اتاقی را طراحی کنند که محصول را بسیار پیشرفته و یا خوب نشان داده و کارخانه سازنده را از ورطه سقوط و ورشکستگی برهاند و یا برعکس، ممکن است طرحی را برون دهند که اسباب افت یک محصول در بازار را فراهم نماید.
این امر نشانگر آن است که کار طراح تا چه میزان از حساسیت برخوردار بوده و چقدر در پیشرفت و یا پسرفت یک مجموعه تأثیرگذار است،
البته در این باب نباید دو مسئله را فراموش نمود، یکی خط‌مشی کارخانه و دیگری هم سلیقه مدیریت.

درعین‌حال، یک طراح علاوه بر داشتن قابلیت‌های طراحی باید از انسان‌شناسی، روانشناسی و جامعه‌شناسی هم چیزهای بداند،
چراکه آگاهی و وقوف بر این مسائل، باعث زنده ماندن و پایداری یک شرکت در مقابل خیل عظیم رقیبان می‌گردد.

شاید تعجب کنید اگر بدانید که امروزه کار طراحی یک خودرو را بیش از همه بخش بازاریابی یک شرکت است که انجام می‌دهد نه دپارتمان طراحی!
در صنعت خودروسازی مقوله بازاریابی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا دراین‌بین، صحبت از شمارگان میلیونی تولید است
و از همه مهم‌تر آنکه، عرضه یک محصول جدید به بازار، از لحظه تصمیم‌گیری تا تولید حدود سه تا پنج سال زمان می‌برد
و در این مدت سرمایه‌گذاری سنگینی (در حدود صدها میلیون دلار) در خصوص تجهیزات، ماشین‌آلات، نیروی متخصص و سازمان‌دهی فروش و خدمات پس از فروش، صورت می‌پذیرد
و اگر چنانچه محصول جدید در بازار موفق نگردد، شرکت سازنده ضرر و زیان هنگفتی را متحمل خواهد شد.

اجاره خودرو

از همین رو، تصمیم‌گیری در مورد طرح و ویژگی‌های یک محصول بسیار با احتیاط انجام می‌گیرد
و در واقع این بخش بازاریابی است که دقیقاً مشخص می‌کند چه نوع اتومبیلی و با چه ویژگی‌هایی و با چه شکل و شمایلی تولید و به بازار عرضه شود.
مثلاً ممکن است که بخش بازاریابی دریابد که بیشتر مردم در این ایام، طرح‌های گرد و عضلانی را می‌پسندند و یا برعکس، خطوط تیز و یا لبه‌دار را ترجیح می‌دهند؛
از این رو، پس از جمع‌بندی نهایی داده‌های مربوطه، به طراحان شرکت دستور طرح چنان خودرویی را می‌دهد.
در حقیقت مهم‌ترین کار بخش بازاریابی تشخیص وضعیت بازار از نظر تخمین حداکثر ظرفیت فروش، تعیین محدوده قیمت، شناخت پیدا کردن نسبت به سلیقه عمومی عامه مردم و….. می‌باشد.

حتماً لازم نیست که طرح یک خودروی خاص، تمامی نوآوری‌های زمانه را در خود جمع نماید،
چه بسی طرح‌های بسیار ساده‌ای که می‌توانند به فروش خوبی نیز دست یابند، طرح بدنه فولکس‌واگن گلف نسل اول در این باب مثال خوبی است،
این طرح که توسط طراح سرشناس ایتالیایی به نام «جورجتو جیوجیارو» تکوین و در سال ۱۹۷۴ میلادی رونمایی شد،
جدا از آنکه بر اساس نیازهای روزمره خانواده‌های کوچک شهری ساخته شد، سادگی را نیز فراموش نکرد و همین سادگی هم باعث جلب توجه مشتری گردید.

اجاره ماشین

از موارد دیگر هم می‌توان به طرح بدنه رنج‌روور نسل اول اشاره داشت که توسط «دیوید بیچ» و در سال ۱۹۷۰ میلادی معرفی شد و در عین سادگی بسیار جذاب و دلرباست.

البته در این میان، طرح‌های بسیار زیبا و درعین‌حال پیچیده‌ای نیز وجود دارند،
همچون لامبورگینی‌ها و یا فراری‌ها و نیز پاگانی ها و…. که شکل و قیافه خاص مختص به خود را دارا هستند.
از سوی دیگر، طرح بدنه نمایانگر اصالت یک کارخانه صاحب سبک و پیشرو نیز می‌باشد، در این باب پورشه مثال خوبی است.
بیشتر مدل‌های پورشه از طرحی مشابه با یکدیگر برخوردار بوده و یا از یک شکل کلی بهره می‌برند و این قضیه هم در میان مدل‌های به اصطلاح شاسی‌کوتاه این کمپانی نمود بارزتری دارد.
و دراین‌بین، تنها امکانات، قابلیت‌ها و تغییرات جزئی است که آنان از یکدیگر متمایز می‌سازد.

این مسئله در مورد خودروهایی همانند فراری و لامبورگینی و رولزرویس و…. نیز مصداق دارد، مثلاً مدل اوراکان لامبورگینی از شباهت بی‌مانندی با مدل اونتادور برخوردار است و…

نوع پیشرانه، شاسی و سیستم انتقال قدرت

طبیعی است که نمی‌توان موتور اجاره خودرو یک خودروی اسپرتی را در درون یک خودروی کلاس مینی جای داد و از ایمنی محصول هم مطمئن شد،
این کار با آنکه امکان‌پذیر است و در اقصی نقاط دنیا و به‌کرات توسط متخصصان مراکز تیونینگ و یا حتی اشخاص عادی صورت می‌پذیرد،
اما در جای خود عواقبی همچون غیر قابل پیش‌بینی بودن و یا عدم امنیت و یا اعتماد را دربر دارد.
مسائل استاتیکی و یا دینامیکی یک خودروی کوچک با یک اتومبیل کلاس اسپرت تفاوت بسیاری دارد و روش‌های محاسباتی آنها نیز متفاوت است.
یک موتور هشت سیلندر و یا دوازده سیلندر پرحجم، به‌خودی‌خود این امر را به طراح یادآور می‌شود که بر روی چه اتاقی نصب شود.

در وهله اول، وزن بالاتر این دسته از پیشرانه‌ها نسبت به انواع عادی آن، طراح را ملزم می‌کند که بدنه‌ای طراحی کند که مرکز ثقل آن به زمین نزدیک‌تر باشد.
یعنی فاصله کف اتومبیل تا زمین کم باشد. و از سویی دیگر، به دلیل قدرت و دور زیاد این گونه از موتورها، لازم است که گیربکسی مناسب و درخور برای آن گزینش شود و همچنین سیستم ترمزی قوی‌تر و به همراه با انواع و اقسام بوسترها و ملحقات الکتریکی به آن اضافه گردد.
مثلاً دیسک‌های ترمز ابرخودرویی همانند بوگاتی ویرون از مواد فوق پیشرفته‌ای همچون سرامیک، کربن و تیتانیوم ساخته شده است؛
این دیسک‌ها قادرند تا ۱۱۰۰ درجه سانتی‌گراد گرما را تحمل نمایند درحالی‌که ترمز خودروهای سوپر اسپرت معمولی در دمای ۷۰۰ درجه از کار می‌افتند!
و ترمز خودروهای سواری معمولی هم در دماهای بسیار پایین‌تر، از حیز انتفاع خارج می‌شوند.

درعین‌حال، سیستم فنربندی و تعلیق نیز باید جوابگوی خودرو در حالات گوناگون سواری باشد و درنهایت کلمه، لازم است که اتاقی کشیده، کم ارتفاع و پهن برای چنین پیشرانه‌های پرحجمی طراحی گردد.
این امر را به‌وضوح می‌توان در طراحی خودروهایی همانند پورشه پانامرا، لامبورگینی اونتادور، انواع مازراتی ها و…… مشاهده نمود.
این را هم از یاد نبریم که امروزه با توجه به استفاده وسیعی که از سامانه‌های توربوشارژ و سوپرشارژ صورت می‌پذیرد نیاز به پیشرانه‌های بزرگ تا حد زیادی کاهش یافته است
ولی همان خودروهای مجهز به پیشرانه‌های ۴ سیلندر توربوشارژ یا سوپرشارژ هم به ترمزهای قوی‌تر و تجهیزات ایمنی بالاتری نیاز دارند تا ریسک استفاده از آنها کاهش یابد.

قابلیت ساخت بدنه و یا همان اتاق خودرو

بدنه‌های با طراحی پیچیده مجبورند که از دستگاه‌های پیچیده و یا روش‌های پیچیده ساخت استفاده کنند،
فرض کنید جهت ساخت و شکل‌دهی یک درب از چند نوع پرس متفاوت استفاده می‌شود،
درب‌هایی وجود دارند که از یک مرحله پرس رد می‌شوند اما درعین‌حال دربی نیز وجود دارد که از چندین مرحله پرس رد شده و شکل نهایی را به خود می‌گیرد،
ملاحظه می‌کنید که همین امر چقدر در قیمت تمام شده یک قطعه تأثیرگذار است،

شاید از همین روست که خودروهایی با طرح‌های پیچیده و به اصطلاح فضایی همچون لامبورگینی و یا بوگاتی و….. از بهایی چنین بالایی برخوردارند،
زیرا هرکدام از خمیدگی‌ها و حفره‌هایی که در جای‌جای بدنه این گونه از خودروها وجود دارد نیاز به دستگاه‌ها و ماشین‌آلات جداگانه‌ای جهت برش، قالب، پرس و….. دارد که تهیه هرکدام از آنها میلیون‌ها دلار هزینه را بر دوش شرکت سازنده باقی می‌نهد.
شاید اکنون متوجه شوید که چرا اغلب خودروهای ارزان‌قیمت و کوچک طرح‌هایی بسیار ساده و یا معمولی دارند.
به‌طوری‌که ارزان بودن و یا گران بودن یک خودرو در بیشتر موارد از طرح ظاهری آن هویداست و اینکه چرا گاهی اوقات از زیر دست طراحان بسیار مشهور دنیا هم طراح‌هایی نه‌چندان جذاب و گاهی زشت! نیز خارج می‌شود.

رعایت اصول ایمنی خودرو و سرنشینان و عابران پیاده در طراحی

مسئله دیگری که بسیار مهم است قابلیت دفع ضربه در یک طرح است.
بدنه یک خودرو باید به گونه‌ای طراحی شود که انرژی حاصل از تصادفات را در خود جذب و حل نماید و از بازتاب و انعکاس آن در اتاقک سرنشینان جلوگیری کند.
به همین خاطر، بیشتر خودروهای امروزی از نقاط شکست در بدنه و به‌خصوص در ناحیه جلوی خود برخوردارند و کاپوت و گلگیرهای آنها در هنگام برخورد به‌صورت کنترل‌شده خرد و له‌شده و ضربات ناشی از برخورد را در خود هضم می‌نمایند،
البته این کار بسیار دقیق و ظریفی بوده و نیاز به هزاران ساعت محاسبه و تحقیق دارد و از هر سازنده‌ای هم ساخته نیست،
چه بسیار خودروهایی که در یک تصادف هم کاپوت آنها له می‌شود و هم اتاقک سرنشینانشان!

آئرودینامیک خودرو

موضوع دیگر، مقولات مربوط به ضریب آئرودینامیک بدنه و یا پسا در یک خودروست که در طراحی آن تأثیر بسزایی دارد.
ضریب آئرودینامیک کم بدنه، هم در میزان سرعت یک خودرو و هم در مصرف سوخت آن تأثیر شایان توجهی دارد و مضاف بر آن، این مقوله به میزان صدای باد در داخل یک کابین هم ارتباط وثیقی دارد.
و اکثر خودروهایی که از ضریب آئرودینامیک پایین‌تری بهره می‌برند، آوای ناشی از باد هم در داخل اتاق آنها کمتر به گوش می‌آید.
از همین روست که غالب خودروهای امروزی از کاپوت‌های شیب‌دار و صندوق‌های برآمده و یا گوه‌ای بهره‌مندند تا بدان وسیله از میزان مقاومت باد در مقابل حرکت سیال خودرو بکاهند و ضریب آئرودینامیک بهتری را برای آن به ارمغان آورند.

ملاحظه می‌کنید که طرح بدنه یک خودرو چقدر به عوامل متعدد و گوناگون بستگی دارد
و تا چه اندازه نیز باید تمامی فاکتورها و آیتم‌های انتخاب شده از هماهنگی و هارمونی با یکدیگر برخوردار باشند؛
انتخاب متناسب اجزاء با یکدیگر نه‌تنها موجب زیبایی یک طرح می‌شود بلکه استحکام آن را نیز به همراه دارد.

 


:: بازدید از این مطلب : 264
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 4 دی 1397 | نظرات ()
نوشته شده توسط : vavmusic
آموزش گیتار ، آموزش موسیقی

سوالات متداول هنرآموزان آموزش گیتار

در این مقاله قصد داریم شما را با برخی سوالات که هنرآموزان آموزش گیتار معمولا با آن مواجه هستند آشنا کنیم.
این سوالات معمولا در مراجعه به آموزشگاه موسیقی مطرح میشود.
ما برخی از مهمترین این سوالات را که معمولا سوال مطرح اکثر مراجعه کنندگان است انتخاب کرده ایم.
در ادامه پاسخ های این سوالات را خواهید خواند.

۱-ایا سن یادگیری من تمام شده است؟

اگر بخواهیم یک پاسخ مختصر و مفید به این سوال بدهیم باید بگوییم خیر!!!
یکی دغدغه های علاقه مندان به موسیقی و شاید بتوان گفت بزرگترین آن ها این است که فکر میکنند برای آموزش گیتار دیر است!
برخلاف چیزی که مردم فکر میکنند انسان ها در همه سال های عمر خود دارای قدرت یادگیری هستند.
مهمترین عاملی که شما را ممتاز میکند پشتکار و علاقه ای است که به آموزش موسیقی دارید.

۲-از کجا در آموزشگاه موسیقی شروع کنم؟

ابتدا باید سبک مورد علاقه تان را انتخاب کنید و ببینید دوست دارید در چه زمینه ای آموزش ببینید.
اگر با سبک ها آشنایی ندارین یا نمیدانید از کجا شروع کنید میتوانید از مربی آموزشگاه موسیقی خود کمک بگیرید.

۴- آیا حتما باید گیتار کلاسیک داشته باشم؟

جواب این سوال خیر است!
اینکه شما چه گیتاری تهیه کنید بستگی به سبک انتخابی شما دارد.
اگر سبک کلاسیک و فلامنکو را دست دارید گیتار کلاسیک بخرید ولی در غیر اینصئرت الزامی به خرید گیتار کلاسیک نیست.
برای یادگیری گیتار الکتریک لازم نیست گیتار کلاسیک بخرید ! این ذهنیت های غلط همیشه در جامعه بوده و هست .

۴-برای استارت به چه تجهیزاتی احتیاج دارم؟

برای شروع مهم ترین تجهیزات طبیعتا گیتار است .
حال بعضی تجهیزات جانبی نیز هستند که در این راه شمارا کمک خواهند کرد .
مانند کیف مضراب تیونر پایه نت زیرپایی و … که قیمت تمامی این محصولات را میتوانید در لینک زیر مشاهده کنید. برای مشاهده کلیک کنید

۵-چقدر طول میکشه تا آموزش گیتار تمام شود؟

خب این سوال نیز بارها در مراجعات اول به آموزشگاه موسیقی شمال تهرانمطرح میشود.

پاسخ آن این است:
اگر بخواهید نواختن پیانو را یاد بگیرید چند ماه و اگر بخواهید یک نوازنده پیانو باشید تا پایان عمر!
مساله این است که انسان همواره در حال یادگیری است.
با آموزش موسیقی مانند یک وظیفه رفتار نکنید بلکه آن را یک کار لذت بخش ببینید.

۶-آیا باید برای شروع گیتار نوازی نت خوانی را بلد باشم؟

از زمانی که سیستم نت خوانی در تبلچر اختراع شده دیگر هیچ اجباری برای نت خوانی نیست.
اگر بخواهید این سیستم را فرا بگیرید بسیار عالی خواهد بود ولی هیچ اجباری در این جربان نیست.
پس فشار اضافی به خودتان وارد نکنید.

۷-ایا باید با ناخن هایم گیتار بزنم یا مضراب؟

این موضوع کاملا سلیقه ای هست.
بستگی به خودتان دارد که با کدام راحت هستید و باز هیچ اجباری در این گزینه وجود ندارد.

۸-چه فرقی بین گیتار اکوستیک و کلاسیک وجود دارد؟

فرق عمده این ۲ گیتار در جنس سیم ها و سایز بدنه است.
گیتار کلاسیک دارای سیمهای نایلون میباشد ولی گیتار اکوستیک دارای سیمهای استیل و البته بدنه بزرگتر.

۹-برای شروع گیتار الکتریک باید چه تجهیزاتی خریداری کنم؟

برای شروع گیتار الکتریک کافیست یک گیتار یک امپلی فایر و یک کابل داشته باشید.
این تجهیزات بسته به بودجه شما متغیر خواهند بود.

این ها سوالاتی بودند که به طور معمول در مراجعه به آموزشگاه گیتار پرسیده میشوند.



:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 2 دی 1397 | نظرات ()